קרדיט צילום: עיריית עפולה

"גלו ערנות למצוקות בקרב ילדים ומשפחות"

 

על רקע החלטת הממשלה לצאת לסגר ממושך, ראש מינהל חינוך בעפולה טינה ולדמן יצאה בקריאה לצוותים החינוכיים והורים בבית לגלות ערנות למצוקות בקרב ילדים ומשפחות ולדווח לצוות החינוכי בכל מצב סיכון קושי או מצוקה.

 

על רקע ההחלטה לצאת לסגר ולמעבר של לימוד מרחוק קיימו במערכת החינוך של עיריית עפולה לצד השירות הפסיכולוגי וצוותי החינוך, שורה של פעולות הערכות והכשרה בזום בהן הדרכות והרצאות למתן כלים לזיהוי מצוקות בקרב ילדים, בני נוער ומשפחות בתקופת הסגר ולמתן מענה מיטבי להתמודדות עם מצבי מצוקה.

כידוע, מאז התפרצות נגיף הקורונה לפני כחצי שנה, חלה עלייה חדה בדיווחים על מצוקות בקרב צעירים בני נוער וילדים. בתקופה זו ישנה חשיבות משמעותית רבה מהרגיל לשמירה על קשר רציף של הדמויות החינוכיות עם התלמידים לצורך התעניינות, תמיכה, הבעת אכפתיות על מנת להיות כתובת שאליה יוכלו לפנות ילדים הנמצאים במצוקה או במצבי סיכון.

על פי הנחיות משרד החינוך, צוותי החינוך מחויבים לשמור על קשר רציף מול ההורים והתלמידים בבית, בין היתר על מנת על מנת לגלות ערנות גבוהה במקרים בהם קיים חשש לילדים במצוקה בשל התעללות, פגיעה בבית, אלימות במשפחה, הזנחה ילדים אשר גילו סימני התנהגות מדאיגים, ילדים אשר חווים בדידות חברתית ועוד.

באגרת שנשלחה לכל צוותי החינוך לצורכי הכשרה כתבה ראש המינהל טינה ולדמן "מחנכות ומחנכים יקרים יצאנו לתקופת סגר במקביל לתחילתה של שנת תשפ"א, זוהי תקופה לא פשוטה ואנו מקווים כי צפויים לנו השנה ימים קלים וטובים יותר. בשל המציאות החדשה חלקכם טרם מכירים את הילדים, שכן פגשתם אותם רק השנה ,ידוע לנו כי אתן ואתם עושים לילות כימים לטובת הילדים. אתם האנשים ש'בחזית' ובעזרתכם נוכל לזהות מהר מצוקה ולתת את המענה המתאים". הורים או צוותים חינוכיים המזהים סימני מצוקה בקרב ילדים יכולים לפנות לשירות הפסיכולוגי לקבלת סיוע בטלפון:04-6420317  או בעמוד הפייסבוק של מינהל החינוך "פורטל חינוך – עיריית עפולה".

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here