ירידה דרסטית בפניות הקשורות לניקיון ופינוי אשפה
דוברות עיריית מגדל העמק

המוקד העירוני במגדל העמק פרסם השבוע את נתוני הפניות לשנה החולפת מהן עולה כי בפניות הקשורות לניקיון ופינוי אשפה חלה ירידה דרסטית דבר המלמד כי ההשקעות והתכניות שהושקעו והוטמעו השנה מניבות פרי.   

ירידה דרסטית בפניות הקשורות לניקיון ופינוי אשפה
דוברות עיריית מגדל העמק

מוקד העניינים: המוקד העירוני במגדל העמק שהרחיב השנה את אפשרויות ההתקשרות לתושבים וקרא להם באמצעות שני קמפיינים תקשורתיים מרכזיים להיעזר בערוצים החדשים הכוללים בין היתר קבלת קהל, מספר טלפון, דוא"ל, פנייה מקוונת, פקס ומכתב, פרסם השבוע את נתוני הסיכום לשנת 2018 מהן עולה כי יותר אנשים פנו השנה למוקד העירוני דבר המלמד על הצלחת התכנית שהושקה ועלייה של אמון התושבים במוקד.

ירידה דרסטית בפניות הקשורות לניקיון ופינוי אשפה
דוברות עיריית מגדל העמק

על פי הנתונים שפורסמו עולה כי סך הפניות למוקד בשנת 2017 עמד על 5,566 ואילו סך הפניות בשנה החולפת עומד על 5,514 (נכון לאמצע חודש דצמבר). כלומר, עד סוף השנה יתייצבו מספר הפניות סביב הכמות שנרשמה אשתקד ואולי אף יעברו אותן קלות אך הנתון המעניין יותר הוא שבנתונים הנ"ל חלה עלייה דרסטית במספר הפונים (יש הבדל בין פניות לפונים) מ-2,896 פונים בשנת 2017 ל-3,370 השנה. העלייה החדה מלמדת על עלייה באמון של התושבים במוקד העירוני בגלל הרחבת ערוצי ההתקשרות שהושקו השנה והחשיפה שקיבל המוקד וזאת במקביל לירידה במספר הפניות, כלומר פחות אנשים פונים מספר פעמים למוקד על קריאות דומות כיוון שאלה לא טופלו, דבר המלמד כי הפניות מטופלות בזמן (לפי אמנת השירות לתושב) מיד לאחר קבלת הקריאה הראשונה.

ירידה דרסטית בפניות הקשורות לניקיון ופינוי אשפה
דוברות עיריית מגדל העמק

עוד עולה מהנתונים כי בשנה האחרונה חלה ירידה דרסטית בפניות למוקד בנושאי חזות העיר וזאת למרות שמדובר בשנת בחירות במהלכה ככל שיום הבחירות קרב עולים פניות הציבור למוקד בנושאים שונים. לדוגמא אם בשנת 2017 נרשמו 1,800 פניות בנושאים כלליים של ניקיון ופינוי אשפה ל-1,380 פניות השנה ובתוכן ירידות בפניות בנושאי פינוי גזם, פינוי מכולות אשפה, ניקיון רחוב, ניקיון גני משחקים, פינוי גרוטאות, פינוי מחזורית ועוד. ירידות אלה מלמדות על שיפור השירות בתחומים הנ"ל בהתאם להכרזה בתחילת השנה כי שנת 2018 תהא 'שנת ניקיון ואיכות סביבה', השקת תכניות כגון "ער יפה ונקייה" ו"אצלנו בחצר" ולראייה זכתה העיר בחמישה כוכבי יופי בתחרות הארצית של "קריה יפה בישראל יפה" שנערכה לפני כחודשיים. יש לציין כי ירידות נוספות נרשמו גם בפניות בנושאי רווחה, מחשוב ומים וביוב.

לעומת זאת בנושאי הנדסה וחשמל נרשמו עליות קלות בפניות בהשוואה לשנת 2017 וזאת בעקבות פרויקטים רבים שהושקו השנה בתחומים הנ"ל. בהנדסה הושקעו ומושקעים כמאה מיליון שקלים בעשרות פרויקטים של תשתיות וסלילת כבישים הגורמים לאי נוחות זמנית בשגרת החיים הגורמים לפניות טבעיות למוקד. כך גם במחלקת חשמל שהרחיבה פעילות בפרויקט "התייעלות אנרגטית" במסגרתו הושקעו למעלה מ-6.5 מיליון שקלים. גם בנושאי פיקוח ושיטור עירוני חלה עלייה מ-670 פניות ל-769 פניות, שוב, דבר המלמד על חיזוק האמון במוקד ככתובת נכונה וטובה לפניות ציבור.

איילה זלצר, עוזרת ראש העיר ומנהלת היחידה על פניות הציבור אמרה: "המוקד העירוני הינו לב ומוקד הקשר בין התושב לרשות, וככזה, הוא חייב להוות אמצעי זמין, אמין, יעיל ונוח לצורך תיעוד, טיפול ובקרה. אנו נמשיך לפעול לשיפור איכות השרות לתושב".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here