מרפאות שיניים למבוגרים וחולים בסיכון בגליל

מבוגרים וחולים בסיכון אשר יש להם מגבלות רפואיות אינם יכולים לקבל טיפולי שיניים במרפאות רגילות. הם זקוקים למרפאת שיניים שתתן תשומת לב מיוחדת למצבם הרפואי על ידי התאמת תכנית טיפולי שיניים למצבם.

קיימות מרפאות שיניים מיוחדות לטיפול באוכלוסיית המבוגרים והחולים בסיכון בבתי חולים ובמרפאות פרטיות שונות ברחבי הארץ. השורות הבאות יסייעו לכם להבין אם גם אתם צריכים מרפאת שיניים לחולים בסיכון.

אם אתם גרים באזור הגליל תוכלו למצוא מרפאת שיניים בכרמיאל הנותנת מענה למטופלים אשר מתקשים למצוא רופא שיניים מומחה לבעיותיהם.

מי נכלל בהגדרה של מבוגרים וחולים בסיכון?

מגוון מחלות ובעיות רפואיות כרוניות נכללות בהגדרה של חולים בסיכון, נמנה מספר מצבים רפואיים בהם דרושים תיאום מלא עם הרופא המטפל במצב הרפואי והתייחסות מיוחדת במהלך טיפול השיניים:

  • חולי לב. חולים בעלי בעיות בתפקוד הלב עוברים ניתוחים ופרוצדורות רפואיות ונוטלים תרופות רבות לטיפול בבעיות אלה, מה שעלול להשפיע על טיפול השיניים.
  • חולים אונקולוגים. בשלב גילוי המחלה ולפני תחילת טיפולים בסרטן יש מקום לבצע הכנה דנטלית של הפה להתמודדות עם תופעות הלוואי. הטיפולים הכימיים וההקרנות לטיפול במחלה עלולים לפגוע בחלל הפה.
  • חולי סוכרת. חוסר איזון ברמות הסוכר והפרשת הסוכר ברוק עלולים לגרום לנזקים בחלל הפה ולריקבון מהיר של השיניים.
  • אוסטיאופורוזיס – בריחת סידן. מחלה המאופיינת בפגיעה והיחלשות של העצם. התרופות הניתנות לטיפול במחלה זו ממשפחת ביספוספונטים עלולות להשפיע על חלל הפה ולגרום למחלות חניכיים ואף לנמק בעצם.
  • מטופלים לאחר אירוע מוחי. אירוע מוחי גורם לפגיעה נוירולוגית הבאה לידי ביטוי בפגיעה מוטורית של שרירי הפנים והלשון, קושי בלעיסה ובליעה ופגיעה בבלוטות הרוק. הדבר משפיע על האופן בו מתבצע טיפול השיניים.
  • מבוגרים. בני הגיל השלישי סובלים ממחלות חניכיים, משחיקה ואובדן של השיניים. בנוסף על כך רובם הגדול נוטל תרופות באופן קבוע לטיפול בבעיות רפואיות.
  • נטילת תרופות באופן קבוע למחלות כרוניות שונות. חשוב ליידע את הרופא על כך, למניעת סיבוכים בזמן הטיפול ולהתמודדות עם תופעות לוואי בחלל הפה כתוצאה מהשימוש בתרופות.

מהי הייחודיות הדרושה לטיפולי השיניים למבוגרים וחולים בסיכון?

קרבה ונגישות. נגישות של חולים ומבוגרים אל מרפאת השיניים היא עניין חשוב. המטופלים עשויים להיות מוגבלים בהליכה או יושבים בכיסא גלגלים. כדאי לבקר במרפאה הקרובה למקום המגורים או האשפוז של המטופל החולה ולא להעבירו מרחקים ארוכים לטיפולי שיניים. אין צורך להתרחק ולהגיע מהצפון למרכז ולהיפך כדי לקבל טיפול שיניים מתאים. תושבי הצפון יכולים למצוא שירותי מרפאת שיניים בכרמיאל והסביבה וחולים מהדרום ימצאו מרפאה מתאימה באזור מגוריהם.

צוות המרפאה. המרפאה תכלול צוות מיומן של רופאים מומחים מקצועיים בתחומים השונים של רפואת השיניים, אשר עבר הכשרות והשתלמויות והם מיומנים בטיפולי שיניים לחולים בסיכון. הצוות צריך לדעת להתמודד עם כל רקע רפואי מורכב, להכיר את ההשלכות של כל מחלה או תרופה על חלל הפה ולהיות מסוגל לתת פתרונות במצבים אלה.

הערכת הסיכון. ביצוע אבחון מעמיק של בעיית השיניים ואופן הטיפול בה, מול סיכוני המחלה שסובל ממנה המטופל. הרופא חייב לדעת את כל הרקע הרפואי, מחלות, תרופות, ניתוחים וטיפולים כדי לגבש תכנית טיפול ללא סיכון לסיבוכים מאוחרים יותר. חייב להיות קשר הדוק ורציף בין הרופא המטפל בבעיה הרפואית לבין רופא השיניים המטפל, לבחינת ההשלכות ההדדיות של הטיפולים.

ציוד רפואי מתאים. במרפאת השיניים חייב להיות ציוד רפואי חדיש וציוד לטיפול במקרי חירום כמו החייאה ועזרה ראשונה במקרים חריגים.

לסיכום, מבוגרים וחולים בסיכון שהם תושבי הצפון והסביבה וזקוקים לטיפולי שיניים יכולים לפנות למרפאת שיניים בכרמיאל והסביבה, בה מועסקים רופאי שיניים מומחים היודעים לתת מענה למצבים רפואיים מורכבים, וזאת על מנת לקבל טיפולי שיניים המותאמים למצבם הרפואי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here