צילום בית יגאל אלון

בני הנוער משתתפים בתכנית 'אחים לסיירות' של בית יגאל אלון בשיתוף המועצה הציונית, ההסתדרות הציונית העולמית וקק"ל. תכנית זו הוקמה במטרתה לגייס בני נוער חרדים לסיירות מובחרות בצה"ל ולשלבם בחברה הישראלית. כחלק מהתכנית, מלבד ההכנה לגיוס, לומדים בני הנוער לראשונה בחייהם תכנים שמעולם לא למדו כמו ציונות, אזרחות והיסטוריה. בשבוע שעבר הגיעו בני הנוער ליום באזור טבריה, שם ביקרו לראשונה בבית הקברות כינרת, סיירו בעקבות חלוצים, ביקרו במוזיאון בית יגאל אלון שבגינוסר, התאמנו בסמוך לחורשה בה התאמנו לוחמי הפלמ"ח ולמדו פרקים משמעותיים מההיסטוריה והמורשת הישראלית.

צילום בית יגאל אלון

"זו הייתה חוויה משמעותית ומעצימה עבור בני הנוער שלראשונה נפגשים עם תכנים מהסוג הזה. לראות אותם מתעמקים בנושא הציונות, שואלים שאלות ומתעניינים בהיסטוריה ובחזון של החלוצים זה לא דבר של מה בכך. עשייה חינוכית כזו היא אחת הדרכים להכניס אותם לנבכי החברה הישראלית בדרך לשילובם ביחידות מובחרות בצבא ובחברה". אומר הרב חנוך רוגוז'ינסקי, ממקימי תכנית 'אחים לסיירות'.

עו"ד עוז חיים, מנכ"ל המועצה הציונית בישראל: "אנחנו שמחים לתמוך ולשתף פעולה בפרויקט המיוחד של בית יגאל אלון ובקבוצת הצעירים מהחברה החרדית שנמצאים לפני גיוסם לצבא ומעוניינים להשתלב ביחידות מובחרות. חשוב לנו לחבר צעירים מכל הפסיפס הישראלי לציונות, לקדם מנהיגות צעירה ולהגביר את תחושת השייכות למדינה".

בית יגאל אלון הינו מרכז חינוכי חברתי הפועל לקידום מנהיגות ראויה וחברה שוויונית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here