ניסים ביליה:
ניסים ביליה על רקע הפרויקט | קרדיט: יח"צ

 9/01/2020

מאת: רמי נאמן

בימים אלו נמצאת בנייתה של שכונה חדשה ברמת ישי בשיאה, 'רמת ישי מערב'. סיפורה של השכונה מתחיל בשנת 2014 כאשר יזם הנדל"ן הוותיק, ניסים ביליה, רכש כ-32 דונמים של קרקע חקלאית ברמת ישי וכבר בשנת 2016, תוך שנתיים בלבד, אושר שינוי ייעודה של הקרקע מחקלאות למטרות מגורים. כעת רוב הבתים בשכונה נמצאים בשלבי סיום.

בשנת 2016 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את הקמתה של שכונה חדשה ברמת ישי, אשר תשתרע על פני כ-32 דונמים ותכלול 59 יח"ד. הקרקע שעליה נבנתה שכונת 'רמת ישי מערב' החדשה נרכשה על ידי יזם הנדל"ן ניסים ביליה בשנת 2014 בתור קרקע חקלאית, מיורשיו של אביגדור יוסיפון ז"ל, איש אגודת השומר המפורסם.

שינוי הייעוד של הקרקע התרחש תוך שנתיים בלבד מעת הרכישה וכעת, לאחר כ-5 שנים, רוב תהליכי הבנייה לקראת השלמה. "התהליך היה מהיר", אמר ניסים ביליה, "ברגע שוועדת התכנון אישרה את שינוי היעד, רצינו להתחיל את הבנייה כמה שיותר במהירות".

עבודות התשתית ותחילת בנייה

עבודות התשתית בשכונה החלו כבר בקיץ העוקב, לאחר החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לשנות את ייעודה של הקרקע. "לא הייתה סיבה להתמהמה, יש צמא גדול לנדל"ן איכותי באזור ועלינו לספק את הדרישה של השוק", אמר ביליה והרחיב, "שמחנו על האישור המהיר והנכון של הוועדה, זה איפשר לעבודות התשתית להתחיל תוך זמן יחסית קצר".

ניסים ביליה: "הביקוש לשכונה החדשה ברמת ישי - נמצא בשיא"
2017 | ניסים ביליה על רקע עבודות התשתית | קרדיט: יח"צ

עבודות התשתית הושלמו בזריזות והבנייה יצאה לדרך בשנת 2018. איש הנדל"ן ניסים ביליה השקיע מאמצים רבים על מנת להוביל תהליך מהיר אך איכותי מבלי לחתוך פינות. "יש רצון לסיים במהירות וזה חשוב, אך יותר חשוב מהכל זה 'המוצר הסופי', הכל חייב להתבצע לפי הספר, בצורה הטובה ביותר", אמר ביליה, "היה כיף לראות את הפרויקט קורם עור וגידים, בזמן כה קצר".

ניסים ביליה: "הביקוש לשכונה החדשה ברמת ישי - נמצא בשיא"
2018 | תחילת עבודות הבנייה בשכונת רמת ישי מערב | קרדיט: יח"צ

'רמת ישי מערב' – שלבי הסיום

לרמת ישי יש מחסור בעתודות קרקע ועל כן הפיכתן של קרקעות חקלאיות והסבתן למטרות דיור היא קריטית להמשך ההתפתחות וההתרחבות של היישוב. השכונה ממוקמת ליד אזור מסחרי וקרובה לכבישים ראשיים, עם נגישות לחיפה, הקריות ומקומות מרכזיים אחרים בצפון. כל אלו הופכים את השכונה החדשה לאטרקטיבית במיוחד.

בנוסף, מתוך 32 הדונמים של השכונה כ-17 דונם הוקצו לצרכי הציבור והבעלות עליהם תעבור למועצה המקומית של רמת ישי. דונמים אלו ישמשו להקמת דרכים, כבישים, מדרכות, שטחי גינון, גני משחקים ונופש פעיל.

תוכנית השכונה החדשה 'רמת ישי מערב', שתכלול 59 יח"ד

הפרויקט השאפתני של ניסים ביליה מתקרב כעת לשלבי הסיום וניתן בהחלט להתרשם מהמהירות בה הצליח להפוך את הקרקע החקלאית לפרויקט נדל"ן בהתהוות. התהליך כולו ארך כ-5 שנים בלבד משלב קניית הקרקע החקלאית בשנת 2014, עד לשלבי הבנייה מתקדמים שנמצאים בסופם. "זה לא פשוט לקדם פרויקט בסדר גודל כזה ובכזו מהירות", אמר ביליה והוסיף, "אני מאמין שהשכונה תאוכלס במהירות שיא, קיים ביקוש רב למגורים ברמת ישי".

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here