רשלנות רפואית במוסדות רפואיים בצפון

בקופת חולים כללית לא התייחסו לצילום חזה שהצביע על ממצא ממאיר בריאות והאבחון התעכב בשמונה חודשים. סיכויי ההחלמה של המטופל צנחו והוא נפטר כחודש וחצי לאחר גילוי סרטן הריאה. בתביעה שהוגשה כנגד כללית, משרד הבריאות ובית חולים משפחה קדושה בנצרת, נטען כי הצוותים הרפואיים נהגו ברשלנות, התעלמו לחלוטין מתוצאות הבדיקות של המנוח ולא מנעו את מותו בטרם עת.

תושב הצפון בשנות החמישים לחייו עבר צילום חזה שגרתי שתוצאותיו הדגימו שינויים ברורים בריאות. על אף הממצאים המחשידים לא נשלח המטופל לבדיקות נוספות וגם כשהתלונן על שיעול מתמשך ודמי התעכבו הרופאים חודשים ארוכים ולא הפנו אותו לבירור הדרוש. כאשר אובחן לבסוף גידול סרטני בריאותיו היה כבר מאוחר- בתוך חודש וחצי של מלחמה על חייו נפטר המנוח והותיר את משפחתו המומה וכואבת.

בתביעה שהגיש לאחרונה עו"ד גבריאל מלאך לבימ"ש השלום בירושלים, נטען שהתנהלותם הרשלנית של אנשי הצוות הרפואי הובילה להחמצת האפשרות לאבחון הסרטן בשלב מוקדם בו ניתן היה להציל את חייו של המנוח ז"ל.

עו"ד מלאך, מומחה לרשלנות רפואית, טוען כי "מדובר במחדל חמור ביותר וחובה היה על הנתבעים לעקוב אחר תוצאות צילום החזה בהתחשב ברקע של המנוח, לשלוח את המנוח לבדיקות מעקב בתדירות גבוהה יותר ולוודא פענוח אמין של הבדיקות".

לדבריו, "התייחסות לתוצאות הצילום הראשון וביצוע בדיקות הדמיה נוספות בעקבותיו היו מגלים כי מדובר בגידול ממאיר וכריתתו במועד היתה מביאה לריפוי מלא של המנוח ומונעת מותו בטרם עת או לחילופין מאריכה את חייו של המנוח באופן משמעותי".

"ירידה חדה בסיכויי ההחלמה"

בחוות דעת שצורפה לכתב התביעה קבע פרופ' אורן פרוכטר, מומחה למחלות ריאה כי "כתוצאה מסטייה מפרקטיקה רפואית מקובלת נתאחרה אבחנת מחלתו של המנוח באופן בלתי סביר בשמונה חודשים" עוד הוסיף המומחה וקבע כי "הנקודה המרכזית היא התעלמות מקליניקה ברורה של שיעול דמי בגבר עם גורמי סיכון ברקע שהייתה מחייבת התייחסות מוקדמת בהרבה"

לדברי המומחה, אילו מחלת המנוח היתה מאובחנת ביום בו התקבלו תוצאות הצילום הראשון, סיכויי החלמתו של המנוח בשלב זה היו מעל 80% למשך 5 שנים. בפועל התגלה הגידול בשלב מתקדם כאשר סיכויי החלמתו צנחו לפחות מ 6% אחוזים בלבד למשך 5 שנים והמנוח נפטר כאמור כחודש וחצי לאחר גילוי המחלה, לאחר שנאלץ להעביר את שארית ימיו בטיפולים קרינתיים עם תופעות לוואי קשות.

עו"ד גבריאל מלאך הינו עורך דין בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה ומתמחה בתביעות נזקי גוף. לייעוץ ראשוני 02-5665170.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here