סבתא דור 5
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

ריבקה מייסטרובסקי שציינה השנה יום הולדת 105 וזכתה לראות בחייה את ילדי ניניה (דור חמישי) הינה התושבת הוותיקה ביותר במגדל העמק המוכרת כיום. השבוע היא זכתה לביקור של הנהלת העיר במסגרת היוזמה "מחזירים אהבה" לאזרחים וותיקים.

המדור לאזרח הוותיק באגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק קיים השבוע את הסבב הרביעי של אחת היוזמות המרגשות ביותר שיזם המדור תחת השם "מחזירים אהבה". במסגרת המיזם המכוון לאזרחים הוותיקים ולקשישים בודדים מבקרת משלחת של הנהלת העיר לצד אנשי מקצוע ביקורי בית בבתי הקשישים במטרה לארח להם חברה ולו לשעה קלה, לשאול לשלומם להקשיב, לחבק, ליהנות מחוכמת החיים ובעיקר להחזיר אהבה ולהגיד תודה למייסדי העיר ונכבדיה.

לפני כשבוע התקיים הסיור הרביעי במסגרתו ביקרה המשלחת בראשותו של ראש העיר אלי ברדה, סגניו סרגיי אוקלנדר ואלי בקסיס ואנשי המקצוע של האגף לשירותים חברתיים בראשות יועץ ראש העיר לענייני אזרחים וותיקים מומי בן סימון ומנהלת המדור לאזרח הוותיק ברכה בן סדון בביתם של ארבעה אזרחים וותיקים ובראשם בביתה של האזרחית הוותיקה ביותר המוכרת כיום במגדל העמק רבקה מייסטרובסקי שציינה יום הולדת 105. מייסטרובסקי עלתה לארץ לפני 28 שנה הינה ניצולת שואה ולה בת אחת, שני נכדים, ארבעה נינים וילדי נינים שהינם דור חמישי.

בהמשך ביקרה המשלחת גם בביתו של יוסף לוי בן 96 כיום שעלה מעיראק בשנת 1956 והיה לפועל הראשון במפעל "בגד עור" האגדי שם היה תופר חליפות עבור ראש המועצה הראשון של מגדל העמק צבי אלדרוטי ז"ל שהלך לעולמו לפני מספר חודשים.

ביקור נוסף התקיים בביתם של איפרגן ז'ק שיחגוג בקרוב גיל 100 ורעייתו פיבי בת 91. לבני הזוג איפרגן שהינם מוותיקי ומייסדי העיר שבעה ילדים, 25 נכדים ו-25 נינים. את הסבב סיימה המשלחת בביתו של אלבז יוסף שחגג לאחרונה יום הולדת 80. בעברו עבד אלבז 30 שנה במודיעין של העירייה וגם בחברת אוטובוסים. אלבז עלה למגדל העמק בשנת 1963 ופה הקים את משפחתו יחד עם רעייתו שנפטרה לפני 3 שנים, לשניים נולדו ארבעה ילדים. בן אחד נפטר ולהם 21 נכדים ונינים. במהלך הביקורים ביקשו האזרחים הוותיקים הנרגשים להודות לחברי המשלחת על הביקור, הברכות וזר הפרחים שקיבלו. במגדל העמק חיים כיום 3,546 אזרחים ותיקים מתוכם כ-1,300 מוכרים ומטופלים ע"י אגף הרווחה וכ- 700 אזרחים וותיקים בודדים. "מרגש ומחמם את הלב לראות כיצד ביקור קטן גורם לאושר גדול אצל האזרחים הוותיקים" סיפרה ברכה בן סדון מנהלת המדור לאזרח הוותיק.

סבתא דור 5
קרדיט צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here