צילום: נב''ס
איתן מורג רכז מגמת הנדסה תעשייה וניהול מעניק שי למרצה עומר.

איתן מורג, מרכז מגמת הנדסת תעשיה וניהול הציג את המרצה עומר ברוך, מנהל המחלקה ליזמות עסקית וחדשנות בהתאחדות התעשיינים, והסביר את מהות ההרצאה: הסתכלות מעבר לנלמד במכללה, מעבר לקורסים החשובים של מה"ט, הצגת דוגמאות עדכניות מהשטח, ובעיקר מבט מפוכח על איך יראה המפעל העתידי, ואיך כסטודנטים אשר יצאו לעולם התעשייה והטכנולוגיה ישתלבו בעתיד.

הסטודנטים ישבו מרותקים, קשובים וצמאים לדעת, לצד בוגרי המכללה שהגיעו ללמוד ולהעשיר את עולמם המקצועי, בהרצאה של עומר ברוך, מנהל המחלקה ליזמות עסקית וחדשנות בהתאחדות התעשיינים.

המרצה חשף את המהפכות התעשייתיות מהמאה ה-18 עד למאה ה-21,  ודיבר על ההבדל בין תעשיית 3.0 לתעשיית 4.0, על "המשולש הקדוש" להצלחת התעשייה, אנשים, מידע, מערכות, אופי ניהול, תהליכי ההנהלה אל מול העובד וכמובן הגנת סייבר במפעלים, תוך דגש של  הגנה על הטכנולוגיות.

צילום: נב''ס
איתן מורג רכז מגמת הנדסה תעשייה וניהול מעניק שי למרצה עומר.

אלו היו שעתיים גדושות של מידע, שיח מרתק, בהרצאה שחשפה את הסטודנטים במגמת תעשייה וניהול  במכללת נצרת עילית – יזרעאל למהפכה התעשייתית על גלגוליה השונים ולאופיו של המפעל העתידי.

המרצה במצגת מרשימה שיתף במשמעות התאחדות התעשיינים, הגוף המתווך בין התעשיינים לרגולטור שזו הממשלה. המרצה חשף גם כי ישנו תהליך בשנים האחרונות של מעבר מפעלי תעשייה וטכנולוגיה ממרכז הארץ אל הפריפריה, עוד חשף כי בהתאחדות התעשיינים פועלים להצבת החינוך הטכנולוגי-מקצועי בקדמת הבמה החינוכית בבתי הספר בישראל.

עומר  חידד דרך המצגת ודוגמאות את ההבדל בין תעשייה 3.0 לתעשייה 4.0, כמו כן שרטט בקווים בהירים את ההבדל בהיררכיה בתוך המפעלים, פעם התקשורת בין המנכ"ל הייתה עם הסמנכ"ל היצור והיום ישנה תקשורת בין המנכ"ל לפועל הפשוט, תקשורת נגישה.

בהרצאה נגע עומר ברוך גם במצוינות תפעולית, מיקומו של האדם בתעשייה, "גם אם תקנה מכונה בעשרים מיליון דולר, בסוף חייב להיות אדם שיפעיל את המכונה" הטעים.

בהרצאה המרתקת הדגיש המרצה עומר גם איך יראה מפעל המחר, אופי הניהול והתהליכים הנלווים אליו. כמו כן הושם דגש בהרצאה זו על חשיבות והכרות עם הגנות הסייבר במפעלים אשר יגנו על הטכנולוגיות.

איתן מורג, רכז מגמת הנדסה תעשייה וניהול הודה בלבביות למרצה עומר ברוך והעניק לו את תיק המכללה כהוקרה. תרצה ריבק, מנכ"לית המכללה אמרה: "בחודשים הקרובים נמשיך להביא הרצאות מעשירות ומקצועיות מהשורה הראשונה לסטודנטים שלנו בכל המגמות".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here