קרדיט תמונה: דוברות עיריית מגדל העמק

מגדל העמק: מעל 100 תלמידים מבית הספר לקחו חלק בשבוע הניקיון שכלל הרצאות חווייתיות, תכנים לימודיים וניקיון יסודי של "פארק הזיתים"

השבוע התקיים שבוע הניקיון בבית ספר "עליזה בגין", בו השתתפו למעלה מ-100 תלמידים בפעילויות השונות. הפעילויות התקיימו במסגרת התכנית העירונית "עיר נקייה ומקיימת", בהובלת האגף לשירותים חבריים – מדור קהילה ומינהל החינוך, ובסיוע המשרד להגנת הסביבה.
בתחילת השבוע קיבלו התלמידים סידרת הרצאות חוויתיות שהועברו על ידי עמותת נקי, בה למדו מדוע חשוב לשמור על הניקיון, כיצד אנו נפגעים כשהמרחב הציבורי מלוכלך וכיצד כל אחד מאיתנו יכול לשמור על הניקיון. זאת בשילוב תכנים לימודיים שהפעילו המחנכות בשבועות האחרונים בנושא.
שיא הפעילות היה כשיצאו לנקות את "פארק הזיתים" הסמוך, תוך כדי שהם מתחרים בתחרות הכוללת חידות התלויות על העצים, ומלמדות אותם כללים בשמירה על הניקיון, והקמת תערוכת קולאז'ים המדמים עיר נקייה לעומת עיר מלוכלכת בעזרת אלמנטים של לכלוך ושל טבע שאספו מהפארק, תוך שילוב של ניקיטה, הצפרדע החביבה של "עיר נקייה ומקיימת"  המבקשת מכולם לשמור על הניקיון. את הפעילות החוויתית העבירו מדריכי עמותת "עץ השדה" המקומית, שהוקמה על ידי חברי גרעין "אורות יהודה", במטרה לחבר בין העיר לטבע.
ניקה קרצון, תלמידת כיתה ד'1 אמרה: "זו הפעם הראשונה בחיים שאני נהנית מלאסוף אשפה. היה כיף לעשות את זה בקבוצה ועם משחקים". שרית יצחק, מחנכת כיתה ד'1 הוסיפה: "תודה רבה על יוזמה ושיתוף פעולה מבורכים שכוללים למידה תהליכית וחוויתית ומאפשרים הטמעה של אורחות חיים נקיים ומקיימים בקרב התלמידים".
דורית כהן, מנהלת בי"ס עליזה בגין: "העשייה החינוכית הבית סיפרית דוגלת בהקניית ערכים של אהבת האדם כמו גם אהבת האדמה. לכן שמחנו על ההזדמנות לקדם יוזמה זו בבית ספרנו. תודה רבה לאושרת מלכה, מנהלת פרויקטים במינהל החינוך, ולשרון קסיס, מרכזת עבודה קהילתית ומנהלת תכנית "עיר נקייה ומקיימת".
אלי בקסיס, סגן ראש העיר: "יותר משחשוב שהילדים יצאו ליום ניקיון, חשוב שהילדים וכל התושבים ישמרו על הניקיון. חינוך והסברה הם אלה שעושים את השינוי האמיתי. יישר כח על פעילות מבורכת".
סרגיי אוקלנדר מ"מ ראשה העיר ומחזיק תיק חזות העיר אמר: "רואים תוצאות בפעילות מבוססת על שיתופי פעולה. התלמידים הם סוכני שינוי טובים והשפעה גדולה בקרב המשפחה והחברים. יחד נשמור כולנו על מגדל העמק נקייה ומקיימת".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here