עולים חדשים מאזרבייג'ן
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

מ"מ מנהלת אגף הקליטה של עיריית עפולה אינה אוקון ורכזת העולים בלה קובינקה השתתפו ביריד עולים ראשון שהתקיים בבאקו, אזרבייג'ן.  

לראשונה בתולדות העיר עפולה השתתפו נציגי העיר ביריד עולים אשר התקיים בעיר באקו, אזרבייג'ן. את העיר עפולה ייצגו מ"מ מנהלת אגף הקליטה, אינה אוקון, ופרויקטורית עידוד עליה בלה קובינקה. את היריד פקדו כ-1,500 מיהודי אזרבייג'ן שהגיעו במטרה להכיר את מדינת ישראל דרך נציגי הרשויות השונות שהשתתפו ביריד וביניהן העיר עפולה. במהלך היריד נפגשו נציגות העיר עפולה עם העולים הפוטנציאליים, הציגו בפניהם את העיר באמצעות תמונות וסרטונים, סיפרו על חיי הקהילה ואפשרויות התעסוקה וענו על שאלות המתעניינים. במהלך היריד זכו נציגי הרשויות וביניהן הנציגות מעפולה לפגוש את שר העלייה והקליטה, יואב גלנט שהתארח ביריד.

עולים חדשים מאזרבייג'ן
קרדיט צילום: עיריית עפולה.
עולים חדשים מאזרבייג'ן
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

כידוע, אזרבייג'ן היא מדינה מוסלמית בה חיים כיום על פי הערכות השונות בין 16,000 ל-30,000 יהודים, רובם בעיר הגדולה ביותר במדינה שהיא גם עיר הבירה- באקו. הקהילה היהודית מתחלקת לשלוש קהילות משנה: קהילת היהודים ההרריים שיושבים שם כבר מימי קדום ומהווים את הקהילה הגדולה ביותר מבחינת גודל האוכלוסייה. קהילת היהודים האשכנזים -שהתיישבו שם מסוף המאה ה-19, תחילת המאה ה-20 ובתקופת מלחמת העולם השנייה וכן קהילת יהודי גאורגיה – שהתיישבו בבאקו בתחילת המאה העשרים.

מ"מ מנהלת אגף הקליטה והקהילה, אינה אוקון סיכמה את היריד לאחר חזרתה לארץ ואמרה: "היה יריד מרגש ומכובד ושמחנו לקחת בו חלק. הופתענו מאוד מכמות ההתעניינות של יהודי אזרבייג'ן, אנו מקווים ומצפים שעבודתנו בעירייה תישא פרי ובקרוב נקלוט אזרחים חדשים, הפעם מאזרבייג'ן"

עולים חדשים מאזרבייג'ן
קרדיט צילום: עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here