קרדיט - Canva

בדיוק כמו שאנחנו לא יכולים להתעלם ממי ששבר את היד וצריך גבס, כך גם מי שסובל מקושי רגשי, פשוט חייב לגשת לקבל טיפול. תופתעו לגלות כי גם בסיטואציות בהן נדמה כי הכל אבוד, יש לנו כלים מקצועיים שיעזרו לכם להרגיש הרבה יותר טוב בסופו של דבר. העבודה שלנו היא למצוא את הדרך המאזנת. להביא למטופלים שלנו כלים כדי שאלו יצליחו לחיות חיים מלאים, שמחים ומאושרים. במאמר הבא נדבר על תחלואה כפולה, על טיפול נפשי וכל מה שאתם צריכים לדעת. בואו נתחיל.

אבחנה מקצועית השלב הראשון בטיפול

האבחנה חשובה קודם כל כי זו מאפשרת לנו להבין מה עובר על המטופל. תחלואה כפולה, מונח אותו הזכרנו קודם, מתייחס למקרים בהם המטופל לא סובל ממחלה אחת בנפש אלא ממספר מחלות שונות. למשל, דיכאון וחרדה לצד הפרעה פוסט טראומתית. בנוסף, האבחנה עוזרת לנו לתת למטופל שם לתחושות שלו. אנחנו יודעים להסביר לו למה הוא מרגיש כך ואחרת. הרבה פעמים, רק לתת שם לבעיה, להגיד למטופל כי הוא לא יוצא דופן ויש עוד מי שסובלים מתחושות דומות, מסייע במתן חוסן נפשי ומניע תהליך טיפולי אפקטיבי.

הטיפול נעשה במספר צורות

בניגוד למצבים שונים מעולמות הרפואה, אנחנו יודעים כי טיפול נפשי לא מתחיל ומסתיים בפרק זמן קצר. הגוף והנפש צריכים את הזמן שלהם כדי להחלים. לכן, אנחנו משתדלים לערוך טיפול נפשי במספר דרכים. לעיתים, נשתמש באיזון תרופתי כדי לעזור למטופל להרגיש טוב יותר. כמובן, אנחנו נעניק את הטיפול בליווי מקצועי, תוך התייחסות לצרכיו של המטופל באופן נקודתי. בהמשך, אנחנו נקיים שגרה חדשה במרחב מאזן. הטיפול כולל מענה קבוצתי, פרטני. אנחנו משתמשים בטיפולים מעולמות הרפואה המערבית לצד טיפולים המגיעים אלינו דווקא מהמזרח. השימוש בכלים מגוונים יסייע למטופל לקבל מענה אישי, מדויק לצרכיו.

דווקא משום שאנחנו לא יודעים להגיד בדיוק איך נפש האדם מתנהגת, דווקא משום שיש לנו חוסרים אותם אנחנו לא מבינים עדיין, חשוב לנו להשתמש בשיטות טיפול מגוונות, כדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר.

אנחנו פה למענכם

התפקיד של מרכז 'רוח ים' הוא להושיט לכם יד לעזרה. נשמח לשוחח עמכם עוד היום ולהבין איך הכלים המקצועיים שלנו יכולים לעזור לכם להרגיש יותר טוב. לפרטים נוספים, אנחנו זמינים עבורכם בטלפון ובאתר האינטרנט שלנו. אל תישארו לבד, מגיע גם לכם לחיות חיים טובים יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here