מתמקדים בבגרות האיכותית
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

פרסום התמונה האיכותית ברשויות התקבלו בסיפוק בעפולה שציינה עלייה באחוזי הבגרות אך יחד עם זאת ציינו בעירייה כי בשנים הקרובות ישימו דגש גם על הבגרות האיכותית.

במינהל החינוך של עיריית עפולה קיבלו השבוע את נתוני 'התמונה החינוכית' העירונית. מצד אחד רשמו תלמידי עפולה עלייה בנתוני הבגרות כאשר על פי הנתונים אחוז הזכאות העירוני בעפולה עומד כיום על 72.4% קצת מעל לממוצע הארצי העומד על 70%.

לפי החלוקה לבתי הספר ניתן לראות כי שני בתי הספר התיכונים המקיפים מתייצבים עם נתון גבוה כמעט דומה "אורט אלון" עם 79% ו"אורט אורן" עם 78% ואילו תיכוני הממלכתי-דתי "יהודה" (65.3%) ואולפנית "צביה" (67.7%) מאחור, חיזוק נוסף להחלטתו של ראש העיר אלקבץ לבצע מהפך בבתי הספר הללו עם שילוב רשת "אורט" ומינוי הנהלה חדשה ב"יהודה" לצד מכרז חדש שעתיד להיפתח בקרוב גם לניהול והפעלה של אולפנית "צביה". אכזבה קלה נרשמה דווקא בנתוני הבגרות המצטיינת שעומדת בעפולה על 3.2% ואילו הממוצע הארצי עומד על 8%. אם פורטים את התוצאות ליחידות לימוד ניתן לראות לדוגמא כי הממוצע העירוני בחמש יחידות באנגלית עומדת על 30.5% ואילו הממוצע הארצי עומד על 37.7% (מי שמהווה נקודת אור בנתון הזה הוא "אורט אורן" עם שיעור גבוה של 40.7%). גם בחמש יח"ד מתמטיקה הממוצע העירוני העומד על 11% נמוך מהממוצע הארצי 15.5%. כזכור, מיד עם כניסתו לתפקיד לפני כחצי שנה הורה ראש העיר אבי אלקבץ למקד מאמץ בבגרות האיכותית שכן תעודת בגרות במתכונת של שלוש יחידות אינה משקפת את איכות הבוגר ואיכות מערכת החינוך העירונית ובהחלטה משותפת עם ראש מינהל חינוך טינה ולדמן הנחו את מנהלי בתי הספר התיכונים בעיר לכוון ללמידה משמעותית, חינוך ערכי ותעודת בגרות איכותית המקנה כרטיס כניסה לאקדמיה.

במינהל חינוך ציינו השבוע כי נתוני הבגרות האיכותית שפורסמו השבוע רק מחזקים את ההחלטה שלהם לכוון לבגרות איכותית. עוד הוסיפו במינהל החינוך כי דגש יינתן על פרמטרים נוספים הנמוכים מהממוצע הארצי כגון קירבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים, עידוד למעורבות חברתית, קידום סבלנות לאחר וכן מסוגלות, סקרנות ועניין בלמידה.

ראש העיר אבי אלקבץ אמר לאחר פרסום הנתונים: "כפי שאמרתי מיד עם כנסתי לתפקיד, בשנים הבאות ננתב משאבים רבים לטובת בתי הספר התיכונים בעפולה כולל בזרם הממלכתי-דתי במטרה לשפר את הבגרות האיכותית כאשר תוצאות נראה רק בעוד כ-3 שנים. מערכת החינוך שלנו כיום טובה, יציבה וממוקדת במימוש הפוטנציאל והעצמה של התלמידים הן במצוינות בחינוך והן בחינוך לערכים".

מתמקדים בבגרות האיכותית

קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here