הקמת גינה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

יוזמה משותפת של עיריית עפולה ותושבים הביאה להקמה של גינה קהילתית ראשונה בפארק העירוני במסגרתה יגדלו המשפחות ירקות וצמחי תבלין לעצמן.

הקמת גינה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

גינה לי חביבה: יוזמה חדשה וירוקה צומחת לה אט אט בפארק העירוני בעפולה. עיריית עפולה באמצעות המחלקה לאיכות הסביבה הנגישה לאחרונה שטח בתוך הפארק העירוני שעליו יוכלו משפחות לגדל ירקות כגון גזר, מלפפון, עגבנייה, חסה, ירק ועוד לצד צמחי תבלין ומרפא ולקחת לביתן. מדובר למעשה בגינה קהילתית ראשונה בפארק העירוני במסגרתה הוכשרו 14 ערוגות, כאשר כל ערוגה תועבר לאחריותה של משפחה אחת והיא שתטפל בה לאורך השנה. נכון לכתיבת שורות אלה הצטרפו למיזם כעשר משפחות שיגדלו יחד עם ילדיהם את הירקות האהובים בצורה אורגנית, ללא ריסוס אלא עם טעם וריח של אדמה.

הקמת גינה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

עדנה סופר, רכזת חינוך סביבתי במחלקה לאיכות הסביבה של עיריית עפולה, שמקדמת את הנושא מטעם הרשות ציינה כי יש מקום לעוד ארבע משפחות ואם תהיה דרישה של משפחות נוספות לא מן הנמנע כי הרשות תכשיר גינה קהילתית נוספת. "מדובר ביוזמה חדשה שמבקשת ללמד את הדור הצעיר על חקלאות ותזונה בריאה לצד קידום ערכים של שמירה על איכות סביבה, שמירה על קיימות באווירה חברתית של שיתוף פעולה בין תושבי השכונה לצד חינוך הדור הצעיר " ציינה.

הקמת גינה
קרדיט צילום: עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here