צעדת
צילום: דוברות עיריית עפולה

אגף הקליטה בעיריית עפולה קיים את צעדת "גדוד הנצח" בהשתתפות וטרנים ובני הדור השני שנשאו את תמונות יקיריהם שניצחו את הצורר הנאצי לפני 74 שנים.

צעדת "גדוד הנצח" בעפולה לציון הניצחון על גרמניה הנאצית
צילום: דוברות עיריית עפולה

בסוף שבוע שעבר חגגה העיר עפולה יחד עם כל מדינת ישראל את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. כידוע, כיום חיים בעפולה 26 ווטרנים גיבורי מלחמה ומידי שנה מספרם הולך ופוחת. כחלק מהאירועים לציון 74 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית ביקרו עובדי מחלקת קליטה בראשות המנהלת אינה אוקון כל אחד ואחת מהם בבתיהם, שמעו את סיפור גבורתם וחילקו להם שי צנוע.

בנוסף, החליטו במחלקת הקליטה לקיים השנה את מצעד "גדוד הנצח" שנהוג ברחבי העולם ובמסגרתו בני הדור השני והשלישי ללוחמים שהניפו את תמונות יקיריהם שנלחמו וניצחו את הצורר הנאצי ובני נוער מתנועת הצופים מרחבת ההוסטל ברחוב כורש עד לאנדרטת ההנצחה ברחבת בית יד לבנים.
"תהלוכות 'גדוד הנצח' הינו מיזם עולמי שנולד על מנת לזכור ולא לשכוח ולנצור בלב את הגבורה של הדור שעבר את המלחמה" סיפרה מנהלת האגף על היוזמה והוסיפה: "משפחותיהם של הווטרנים, עושים עבודת הכנה שנותנת ערך מוסף לאירוע ומוציאים את תמונות הלוחמים, חוקרים את ההיסטוריה של בני המשפחה שלחמו, מכינים פורטרטים ועוד".

צעדת "גדוד הנצח" בעפולה לציון הניצחון על גרמניה הנאצית
צילום: דוברות עיריית עפולה

את המצעד השנה הוביל ראש העיר אבי אלקבץ יחד עם מ"מ וסגן ראש העיר חביב פרץ, מנכ"ל העירייה שלום שלמה והמשנה למנכ"ל אבי אלבאז, מנהלי אגפים ומחלקות בליווי מתופפים בניצוחו של המורה לאוניד ריינברג, אליהם הצטרפו חברי מועצת העיר בהווה ובעבר, נציגי תנועת הצופים וכ-200 משתתפים אחרים מצוידים בדגלי ישראל ודגלי העיר עפולה.

בסיום קיבלו את פניהם של משתתפי המצעד וטרנים עטורי המדליות ובטקס חגיגי ומרגש נשאו דברים ראש העיר אלקבץ, יו"ר ארגון הווטרנים גנאדי אקוטין, ראש הנהגת הצופים באזור הצפון ענבל זך. הבאים נהנו משירתם של זמר האופרה וצ'יסלאב ימפולסקי, הזמר בן ה-94 ולדימיר זלובניסקי, זמרת הקונסרבטיון ורוניקה סבצקין והילד עידן צ'רנייבסקי. בסיום הטקס המשתפים עברו לספריה העירונית לאירוע 'שרים וזוכרים' בהנחיית צוות מוסיקלי ביצעו שירים ישנים מתקופת המלחמה.

צעדת "גדוד הנצח" בעפולה לציון הניצחון על גרמניה הנאצית
צילום: דוברות עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here