עפולה: נחנך אגף חדש בבית הספר
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

עיריית עפולה סיימה את בנייתו של אגף חדש בבית הספר 'תדהר' שמצטרף לשורה ארוכה של בינוי ושדרוג מוסדות חינוך שרשם ראש העיר אבי אלקבץ מאז נבחר לתפקיד לפני כשנה וחצי ובראשם בניית 18 גני ילדים והרחבה של שלושה אגפים בבתי ספר.

בבית הספר היסודי 'תדהר' בעפולה התחדשו באגף חדש: לפני כשבוע חנכו בבית הספר כיתות לימוד חדשניות המותאמות לרוח פדגוגית מוטת עתיד שמוביל משרד החינוך. האגף החדש שצפוי לשמש את תלמידי כיתות א' בשנת הלימודים הבאה כולל כיתות אם, כיתת שילוב, כיתת "מעבר" מהגן לבית הספר, חדר מל"א- מרחב לימודי אחר, כיתת משחקים, כיתת חשבון ומעבדת מדעים.

עפולה: נחנך אגף חדש בבית הספר "תדהר"
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

בתכנון האגף החדש ניתן דגש ליחס שבין הכיתות לסביבה החיצונית. הושם דגש לגודלן האינטימי של הכיתות לצד ריבוי של חצרות המאפשרות סביבות ותרחישים ללמידה עצמית. כמו כן, קנה המידה הותאם לכלל המשתמשים במבנה. בחזיתות המבנים נקבעו חלונות בגבהים שונים כך שילדים בגילאים שונים יוכלו לחוות את החוץ בגובה העיניים.

בנוסף, את המסדרונות האפלוליים של מוסדות החינוך הישנים החליפו שבילים מאווררים המתווכים בין הפנים לחוץ, ומקשרים בין החצרות, מערכת הכיתות וכיתות החוץ המקורות כך שהקשר ביניהם מאפשר המשך רציף של הלמידה מחוץ לחלל הכיתה הקלאסי. התלמידים חשופים לטבע, לסביבה הסמוכה לבית הספר ולקהילה בתוכו הוא ממוקם.

עפולה: נחנך אגף חדש בבית הספר "תדהר"
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

בימים אלה מותקנות באגף גם סביבות למידה חדשניות ומותאמות לפדגוגיה מוטת עתיד. האגף תוכנן כעיר קטנה החובקת מבנים היוצרים סמטאות, חצרות וככרות. היחסים הלא פורמליים בין הכיתות והחצרות מייצרים מגוון של מקומות והזדמנויות למפגש דיאלוג ואינטראקציות בין התלמידים ובין עצמם. במהלך חנוכת המבנה סיירה ראש מנהל חינוך טינה ולדמן בכיתות הלימוד החדשות והביעה את התרשמותה העמוקה מהציוד החדשני שנרכש תוך חשיבה ואינטראקציה מעמיקה לתכני הלימוד והצרכים הפדגוגיים של המערכת.

עפולה: נחנך אגף חדש בבית הספר "תדהר"
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

מנהלת בית הספר, סיוון ויינפלד, שיגרה מכתב תודה לראש העיר אבי אלקבץ בו כתבה: "אני מודה לך על כך שהחינוך ורווחת ילדי עפולה נמצא בראש סדר העדיפויות שלך ושל הנהלת העירייה". על חנוכת האגף החדש אמרה: "שמחנו לחנוך אגף חדש בבית הספר שישמש החל מהשנה הבאה, אגף לכיתות א'. באגף חצר גדולה וכרי דשא שיאפשרו למידה חוץ כיתתית והפסקות בטוחות ורגועות. כל כיתה עוצבה באופן ייחודי, במטרה לתת מענה לצרכיהם של התלמידים הצעירים. בית ספר מייצר סביבה לימודית איכותית וערכית, סוג של חוויה ארכיטקטונית חינוכית הנחוצה לחינוך דור המחר".

עפולה: נחנך אגף חדש בבית הספר "תדהר"
קרדיט צילום: דוברות עיריית עפולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here