תמונה באדיבות המשפחה
תמונה באדיבות המשפחה

משה בלנדר ז"ל, החקלאי הראשון בעפולה שנפל על משמרתו כששמר על תבואתו בגורן, יונצח ברחוב בשכונה החדשה C1.

משה בלנדר בן צפורה ופנחס, מי שהיה החקלאי הראשון בעפולה ונפל על משמרתו בגיל 47 בעת שחשש שמא פורעים ערבים ישדדו את תבואתו, יזכה לאחר שנים ארוכות לכבוד הראוי לו ויונצח בשם רחוב חדש בשכונת C1 החדשה בעפולה.

בלנדר, נולד בשנת 1887 בפולין שם רכש בכספו נחלה בארץ הקודש. בשנת 1925 עלה לארץ ישראל והתיישב עם אשתו אסתר ועם חמשת ילדיהם בעפולה, כאן נולדו להם שני ילדים נוספים. עם הגיעו לבירת העמק שזה אך הוקמה החל לעסוק בחקלאות והפך לאחד מראשוני החקלאים שהתיישבו בעפולה במקביל להיותו שומר מצוות ולומד בתורה כיאה לבן שנולד למשפחה דתית.

לילה אחד, כאשר לן בגורן כדי לשמור על תבואתו מפני גנבים ופורעים, הגיעו למקום באישון ליל שני שודדים ערבים הכו ופצעו אותו במהלומות קשות לראשו שהביאו למותו כעבור מספר שבועות והוא הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בעפולה. על קברו ספד לו רבה של עפולה דאז, הרב נחום לוין. הניח אחריו אישה, ארבעה בנים ושלוש בנות. לפני מספר חודשים אושרה בוועדת השמות העירונית לקרוא רחוב על שמו, ולאחרונה אושרה ההחלטה גם בקרב הגורמים הממונים באגף הגאוגרפיה.

נכדו משה בלנדר הודה השבוע לראש העיר אבי אלקבץ על ההחלטה ואמר: "אין נרגשים ממני ומבני משפחתי בעקבות החלטת העירייה בראשותך על הנצחת סבי משה בלנדר הי"ד. אין הנצחה צודקת מזו ובהחלטה זו הוכחת כי לצד ניהול העיר ביד רמה פועם בליבך דם יהודי עם הרבה חמלה לעוולות, אנו מודים לכם על ההחלטה".

תמונה באדיבות המשפחה
תמונה באדיבות המשפחה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here