פסטיבל עכו ה-40 לתיאטרון אחר ננעל בהצלחה
צילומים: דוברות עיריית עכו

כ-110 אלף איש ביקרו בפסטיבל עכו ה-40 שננעל בסוף השבוע שעבר. בפסטיבל הופיעו מאות שחקנים ופרפורמרים מהארץ ומהעולם, שהעלו עשרות הצגות ומופעים חדשים וותיקים, מתוכן 8 בכורות שלקחו חלק בתחרות הפסטיבל. בפסטיבל עלו 20 הצגות מקור ישראליות, 3 הצגות בינלאומיות, עשרות מופעי רחוב מהארץ ומהעולם ועוד. זוהי השנה השנייה שהפסטיבל התקיים תחת ניהולו האמנותי של השחקן והבמאי שלום שמואלוב.

פרס ההצגה הטובה ביותר ע"ש יוסי פיטוסי בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר הוענק להצגה "מכוח אותה תנועה". הפרס הוענק על תעוזה של חשיבה אחרת ומקורית. המופע הוא תוצאה של מחקר אמנותי ממוקד שמבוצע בשיתוף פעולה מתואם היטב בין פרפורמרים מיומנים. בעבודה נעשה שימוש מקורי ומלא דמיון הן בחלל והן בזמן.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי: "פסטיבל עכו לתיאטרון אחר שחגג 40 שנה להיווסדו הוכיח שגם בשנה זו הוא היה חדשני ופורץ דרך. אלפי המבקרים שגדשו את הפסטיבל הצביעו ברגליים ונהנו מהצגות תיאטרון מקוריות ומופעי רחוב ססגוניים וצבעוניים שהוסיפו נופך לעיר הקסומה והייחודית".

פסטיבל עכו ה-40 לתיאטרון אחר ננעל בהצלחה
צילומים: דוברות עיריית עכו

 הזוכים בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר ה-40:

פרס במאית-יוצרת בפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2019 הוענק למיקה קופפר, "מכוח אותה תנועה", על תזמור מפתיע של כל מרכיבי המופע. פרס השחקנית הטובה ביותר הוענק למאיה קורן, "חוסר עניין לציבור", על נוכחות בימתית מרשימה ועל משחק מדויק, מאופק ועדין. פרס השחקן הטוב ביותר הוענק לשלו גלבר, "חוסר עניין לציבור", על יצירת דמות מפתיעה ומלאת צבעים.

פרס מוסיקה וסאונד הוענק ליניב חיון, "מכוח אותה תנועה". בנימוקי הוועדה, המוסיקה במופע מהווה מימד נוסף לפעילות בחלל ובזמן. פרס העיצוב הטוב ביותר הוענק לאלעד "אלעדין" קלעי, "מכוח אותה תנועה", על יצירת חלל דינמי ומשתנה ברכיביו שיוצר דיאלוג מרתק עם הפרפורמרים.

פרס על ביצוע ייחודי הוענק לגיא רון, "חוסר עניין לציבור", על שילוב משחק ותיפוף כשפה אחת. פרס הבמאי המבטיח בפסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2019 הוענק למתן אמסלם, "חוסר עניין לציבור", על חיפוש של שפה בימתית מעוררת עניין ויצירתית.

בוועדת השיפוט לקחו חלק הבמאי יוסי יזרעאלי ששימש כיו"ר חבר השופטים, השחקנית סלווה נקארה, איש התיאטרון והיוצר עתי ציטרון, השחקנית והיוצרת נטלי צוקרמן וצביקה משי.

בתחרות הפסטיבל לקחו חלק 8 הצגות שנבחרו בקפידה מתוך 170 הצעות.

פסטיבל עכו ה-40 לתיאטרון אחר ננעל בהצלחה
צילומים: דוברות עיריית עכו

מנכ"ל פסטיבל עכו, אלברט בן שלוש: "לאחר 40 שנה של יצירת תרבות ישראלית מקורית, ניתן לומר שכמעט ואין אומן, יוצר, שחקן ובמאי בישראל שלא מצא את עצמו באיזה שהוא שלב בחייו כאן בעכו. עכו נתנה במה ואפשרה לכל מי שחלם לממש את חלומו. במבט לאחור, עכו זוקפת קומה בגאווה על תרומתה לתרבות הישראלית וליצירה המקורית".

השחקן והבמאי שלום שמואלוב, המנהל האמנותי של פסטיבל עכו לתיאטרון אחר: "השנה אנחנו מציינים בהתרגשות גדולה 40 שנות יצירה מקורית, חדשנית, חתרנית ובועטת בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר. עבודה מאומצת של למעלה משנה מסתיימת הלילה ואנחנו מסיימים אותה בתחושת שליחות,שמחה וגאווה גדולה. השילוב של אירועי חוצות ותיאטרון רחוב לקהל הרחב ויצירות מקוריות, חדשניות וחתרניות באולמות העתיקים לקהל חובבי התיאטרון הוא סוד הקסם של פסטיבל עכו. השנה לרגל חגיגות הארבעים העזנו יותר מתמיד למתוח את הגבולות ולהרחיב את השיח ואת הדיון ה"אחר" באשר הוא. נתנו במה לצעירים וצעירות כדי להצמיח את הדור הבא, לתת לו מעבדה לחקירה ודרור ליצירה ושמחנו לארח שוב את ותיקי הפסטיבל כדי ללמוד מהם שתמיד יש מה ללמוד. תודה לאומנים הרבים, יהודים וערבים, שלקחו חלק בפסטיבל מרגש ומעורר מחשבה. תודה לפרנסי העיר עכו ולתושבים על הכנסת האורחים ובעיקר תודה רבה לקהל הרב שגדש את הרחובות והאולמות וקיבל את ההצגות בעניין רב ובתשואות. מאחל לכולנו עוד שנים רבות של יצירה תוססת ומרגשת בפסטיבל עכו".

פסטיבל עכו ה-40 לתיאטרון אחר ננעל בהצלחה
צילומים: דוברות עיריית עכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here