צילום: טליה בן סבו

עובדי מנהל במחוז הצפון במשרד החינוך השתתפו ביום שלישי השבוע במיזם: "צועדים אל החיים", מיזם ייחודי שהגה ומוביל המחנך, הסופר והפובליציסט, עמנואל בן סבו במהלך השנה כולה.
שורד השואה, אהרון וייס, 92, שיתף את הבאים בסיפור הגבורה הייחודי לו, סיפורו של הילד בן העשר אשר בהליכתו עם אביו האהוב, יד ביד, אל בית הכנסת, פתח במנוסה על פי הוראת אביו, שמע את היריות אשר הותירו כתם דם במקום בו אביו נפרד ממנו לעולמים.
מסע הנדודים של אהרון הילד ומשפחתו ארך מספר חודשים בהם הסתתרו עם עוד תשע משפחות אותן כלכל הילד אהרון אשר בכל לילה יצא מהמרתף, הזדהה כילד הונגרי ושב עם מזון לאמו, אחיו ועוד תשע משפחות יהודים מבוהלים המסתתרים במרתף האפל.
הצוות הנרגש ממשרד החינוך במחוז הצפון הודה בהתרגשות לאהרון על השיתוף ועל עוצמת החוויה.
אווה צנטנר , חשבת המחוז , שיתפה את אהרון בסיפור הישרדותה של אמה כילדה בשואה והוסיפה כי סיפורם של הילדים הוא סיפור הגבורה של העם היהודי מדור דור.

צילום: טליה בן סבו

"מיזם המצעד אל החיים, הוא מצעד חשוב מאין כמותו ומאפשר, ללא תיווך, ללא כינור שני, לחוש, לגעת, לשמוע, להתחבר באופן עוצמתי עם שורד השואה," אמרה אחת המשתתפות.
בתום המפגש העניק אהרון למשתתפים את ספר הילדים ,"אנדור", אשר נכתב על פי דמותו וסיפורו על ידי, עמנואל בן סבו ויצא לאור בהוצאת ספרי האיכות, "עכשיו אפשר".
אהרון וייס, שורד השואה סיכם: "כל מפגש גזה מצריך ממני לחזור אל הזוועות, אל הדמויות שלא עזתי לרגע ומלווים אותי למעלה משמונים שנה, בלילות, בימים, בכל זמן ומקום, ולמרות זאת אני יודע שלא נותרו עד רביים היכולים לספר את שראו עיניהם, ולכן אני עושה זאת בנפש חפצה, למען הדורות הבאים, האנשים היקרים שהיו כאן היום יהיו העדים להמשך סיפורם של הימים האפלים."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here