קרדיט canva

מאז ימי קדם בני אדם השתמשו בצמחים כדי לטפל במגוון מחלות ובעיות בריאות. הרפואה המודרנית, עם התפתחותה המהירה, דחתה את השימוש בצמחים לתחומי הרפואה המסורתית אך בשנים האחרונות, עם התרחבות החקר המדעי והרפואי, חזרו צמחי המרפא להיות במרכז, גם הודות לגילויים החדשים שביתרונות השונים ושימושם. מחקרים מתקדמים מוכיחים כי השימוש בצמחים בתחומי טיפול תומכים מסקים השפעה חיובית על בריאות בני אדם, על יתרונותיהם ועל המחקרים השונים בתחום בכתבה שלפניכם.

היתרונות שבשימוש בצמחי מרפא בשילוב הרפואה המודרנית

לא כל צמח יהיה מתאים לטיפול או מניעה של כל סוגי המחלות. ישנם צמחים ספציפיים להם תכונות מרפא ייחודיות, לעיתים אף יותר מהתרופות הקונבנציונאליות שכולנו מכירים. אם נוכל לתת דוגמה מתוך חיי היום יום שכולנו מכירים, נוכל לדבר על חמאת שיאה המופקת מאגוז השיאה. מדובר על אחד מצמחי המרפא הפופולריים ביותר כיום שכן יש לו סגולות מרפא לעור במגוון רחב של בעיות, בעיקר כאשר מדובר על יובש משמעותי וסדיקת העור. חוץ מהשיאה, כולנו מכירים את האלוורה השימושית למגוון רחב של טיפולים אך בעיקר כאשר מדובר על כוויות שמש. כולנו יודעים כי תרופה טבעית לעצירות יכולה להיות צריכה מוגברת של סיבים תזונתיים ואפילו אכילת פירות מסוימים, למשל שזיף ותאנה.

צמחי המרפא יכולים לשמש כטיפול תומך או תוספים לטיפול הקונבנציונאלי, הם מסייעים להפחית תופעות לוואי, להקל על כאב ולהחזיר את האיזון הטבעי בגוף והם עושים זאת ללא התנגשות עם תרופות ובדרך כלל צריכתם אינה מהווה סיכון כלשהו לגוף.

חקר צמחי מרפא וממצאים חדשים בתחום

כמה מחקרים מהעת האחרונה הוכיחו קשר ישיר בין נטילת צמחי מרפא מסוימים ובין שיפור מצבם הבריאותי של אנשים. במקרה אחד למשל שנעשה בשיטת סקרים של מחקרים אקראיים אך מבוקרים, התגלה כי ג'ינסנג מסייע להקלה על תסמיני גיל המעבר. המחקר נערך בשבדיה, איראן וארצות הברית ובמשך כמה שבועות ניתן מינון קבוע של הצמח ל-1,256 משתתפים והוכח מניתוח התוצאות כי השימוש בצמח משפר באופן משמעותי את תסמיני גיל המעבר – במדדי איכות החיים ובתדירות גלי החום.

עוד מחקר מעניין נערך בשנת 2013 והוא בחן לעומק האם צמחי מרפא שונים כמו סרפד, ליקוריץ' וסנטלה מסייעים לדלקת מפרקים שגרונית וראומטית. במשך מאות שנים ברפואה העתיקה היו עושים בצמחים אלה שימוש בדיוק לסיבות אלה ונמצא באותו מחקר כי אכן יש לאותם צמחים פעילות רחבה וחזקה נוגדת דלקת ובשל כך השפעתם חיובית כל כך על הגוף במצבים בריאותיים אלה.

עוד מחקר מעניין שנערך בעת האחרונה בחן את הקשר בין נטילת פסילוציבין ובין שיפור מצבי דיכאון. על פי המחקר נבדק הרכיב שהוא גם הרכיב הפעיל בפטריות הזיה על אנשים שסבלו מדיכאון פעיל כאשר הניסוי גם נערך עם תרופות פלצבו (תרופת דמה). המחקר הראה כי בשל לקיחת התוסף, אנשים חוו גמישות עצבית וחומרת הדיכאון שלהם ירדה. המחקר הזה היה מחקר המשך למחקר קודם שנערך בדיוק בנושא זה, כאשר חוקרים ניסו להוכיח את הקשר בין נטילת התוסף שיפור הגמישות העצבית, לה השפעה ישירה גם על דיכאון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here