היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים בעיריית מגדל העמק מציינת 20 שנים של אלפי מעשי חסד של מאות אנשים ועשרות ארגונים לטובת קהילה אחת.

20 שנה של התנדבות
דוברות עיריית מגדל העמק
20 שנה של התנדבות
דוברות עיריית מגדל העמק
20 שנה של התנדבות
דוברות עיריית מגדל העמק
20 שנה של התנדבות
דוברות עיריית מגדל העמק

היחידה להתנדבות באגף לשירותים חברתיים תציין בקרוב 20 שנה של פעילות מגוונת של מעשי חסד, תרומה והתנדבות למען הקהילה במגדל העמק והסביבה. היחידה להתנדבות הוקמה על ידי אלי ברדה עם היבחרו לתפקיד ראש העיר בשנת 1998 ומיד עם הקמת היחידה מונתה אילנה פרץ-עייש לתפקיד מנהלת היחידה, בו היא משמשת עד היום.

היחידה מהווה זרוע ביצוע פעיל לחזון הרשות המקומית הרואה בערך הנתינה, המעורבות וההתנדבות כדרך חיים באמצעות מערך מתנדבים רחב הפועל במספר מישורים: איגום משאבים ותיאום פעולות ההתנדבות בעיר, פיתוח תכניות המבוססות על מתנדבים, מטמיעה את ערך ההתנדבות בקרב ילדים ובני נוער בכל מסגרות החינוך בעיר, מפתחת ומטפחת מנהיגות מתנדבת, מחזקת את החוסן החברתי בעיר ומסייעת לרווחת אוכלוסיות חלשות בחברה ולשרותים ומוסדות בעיר.

במהלך השנים התקיימו אלפי מעשי חסד, תרומה והתנדבות במקביל לפיתוח תכניות מרכזיות וייחודיות המשמות מודל לחיקוי כגון מערך מתנדבים בשעת חירום, הקמת 'בית המתנדב', שילוב התוכנית "ילקוט ערכים" להטמעת ערך ההתנדבות בגני הילדים והתכנית "מבשלות דיאלוג" בשיתוף ויצו לשילוב חברתי פעיל של יוצאות אתיופיה. כמו כן פותחו יוזמות חברתיות במערכת החינוך כגון פיתוח מדבקה לטלפונים סלולריים עבור אוכלוסיות מיוחדות, פרויקט 'לכל איש יש שיר' תיעוד דיגיטלי של חללי מערכות ישראל מבני העיר, "ספסלים מדברים ערכים", ימי הולדת לאנשים בודדים ועוד תכניות רבות ומגוונות.

בתחום החוסן הקהילתי הוקמו שלוש יחידות חילוץ עירוניות, מערך המתנדבים תוגבר במתנדבים צעירים לסיוע במשימות פיזיות והמערך מסייע גם למשטרה בחיפושים אחר נעדרים לצד מצבי חירום ביטחוניים. בתחום הרווחה, פותחו מנגנוני סיוע למשפחות הנקלעות למשבר, הוקמה 'סיירת מקצוענים' אשר מסייעת בשיפוצי בתים והוקם מערך גיוס תרומות מהתעשייה בעיר לטובת משפחות מוחלשות.

כדי להוקיר תודה יזמה הרשות המקומית ערב הצדעה למערך המתנדבים בו מוענק 'אות ראש העיר למתנדב' למתנדבים המצטיינים באותה שנה. על העשייה ההתנדבותית שהוזכרה לעיל קטפה במהלך השנים היחידה להתנדבות במגדל העמק פרסים ואותות יוקרתיים ובראשם 'מגן שר הרווחה' עירוני בשנת 2003 לצד 'מגן שר הרווחה' למספר תושבים הפעילים באופן קבוע במערך העירוני, ייצוג משרד הרווחה בגרמניה ופולין בנושא הפעלת מתנדבים, ולאחרונה הוכרזה מגדל העמק על ידי משרד הרווחה, משרד החינוך, המרכז לשלטון מקומי והמועצה הלאומית להתנדבות כ"קהילה מתנדבת לשנת 2018" המסמלת את הצבת הנתינה והסיוע לזולת בקדמת סדרי העדיפויות בעשייה העירונית, ומעידה על החשיבות שהרשות והעומד בתוכה מייחסת לנושא ההתנדבות.

מנהלת היחידה, אילנה פרץ עייש, אמרה: "אני גאה להיות חלק מפיתוח מערך מתנדבים הפועל בעיר כבר שני עשורים ומאמינה כי חוסן של קהילה נמדד בתחושת שייכות, מעורבות ומחויבות של תושבי המקום לסביבתם. כמנהלת היחידה אני חשה גאווה מיוחדת עד כמה המתנדבים שלנו במגדל העמק מחוייבים ומיישמים את הערך 'כל ישראל ערבים זה לזה' ורוח ההתנדבות מפעמת במלוא עוצמתה. אני רוצה להודות לכל מי שלוקח חלק בעשייה למען האחר והסביבה, כל אחד בדרכו הייחודית ובכך מרחיב את מעגלי הנתינה".

מומי בן סימון, מנהל האגף לשירותים חברתיים: "היחידה להתנדבות משמשת גשר בין האוכלוסייה החזקה לאוכלוסייה החלשה בעיר. המתנדבים יוצרים מעגל של צדק וחסד, אחווה ונתינה, נדיבות, עזרה הדדית, חמלה ואחריות, ועל כך מגיע להם יישר כח ותודה גדולה".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here