השר לוין התניע השבוע את פרויקט הרכבל בטקס רשמי בהשתתפות נציגי הרשויות והחברה הממשלתית לתיירות

 

יחד עם בהשתתפות  בניח השביהיה מנוע כלכלי עצום לעיר, זהו פרויקט משנה מציאות

ביום רביעי השבוע הונחה אבן הפינה להקמת רכבל מנצרת עילית להר תבור. בטקס  הממלכתי השתתפו נציגי הרשויות המקומיות השותפות בפרויקט: נצרת עילית, שבלי וכפר תבור וכן אנשי מקצוע במשרד התיירות וראשי החברה הממשלתית לתיירות שמלווה את הפרויקט. שר התיירות יריב לוין אמר כי הממשלה כולה עומדת מאחורי הפרויקט והוא זוכה לתמיכה גורפת וחוצה מפלגות "זהו פרויקט משנה מציאות" אמר השר לוין בטקס " הרכבל ייתן לנצרת עילית ולאזור כולו תנופה אדירה , יש בו דרך חווייתית שמדברת גם לתיירים שבאים מבחוץ וגם להרבה ישראלים שגרים כאן ומחפשים חוויה מיוחדת". אמר השר וציין כי מדובר בפרויקט מורכב  "זה לא עוד סלילה של כביש, זה אתגר אבל אנחנו נעמוד בו.אנחנו נמצאים בשלבי תכנון של הפרויקט, נשלים אותם ונעבור לביצוע"

חלום הרכבל מנצרת עילית להר תבור קורם עור וגידים בשנתיים האחרונות. בחודש אפריל 2018  אושר הפרויקט בהחלטת ממשלה ומשרד התיירות לקח על עצמו להוביל אותו באמצעות החמ"ת ( החברה הממשלתית לתיירות) יחד עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל.

צוות מקצועי מטעם החמ"ת בראשות גואל ישראל ביצע בחודשים האחרונים עבודת תכנון ראשוני ובדיקת היתכנות הפרויקט אל מול הגורמים השותפים: הרשויות המקומיות, רשות הטבע והגנים, חברת חשמל וקק"ל. העבודה כללה בדיקת תוואי הרכבל מבחינה הנדסית, תנאי השטח ואלמנטים תיירותיים ותחבורתיים הקשורים בהפעלתו.  הצוות המקצועי סיים את עבודתו לאחרונה והציג את מסקנותיו ולפיהן קיימת היתכנות ממשית לביצוע הפרויקט בכפוף לשינויים קלים ובתוכם החלפת תחנת המוצא לנקודה אחרת בהר יונה משיקולים כלכליים ולוגיסטיים.

על פי התכנון  המוצע תוואי הרכבל יהיה באורך של 5.9 ק"מ ,משך הנסיעה בקרונות כרבע דעה. זמן ההקמה  המשוער  5-6 שנים והעלות המוערכת כ 400 מיליון ₪ .  התכנית כוללת תחנת יציאה הלוך ושוב מנצרת עילית להר תבור ותחנת עצירה בכפר שבלי. כמו כן נבחנו היתרונות והחסרונות של הפרויקט ונלקח בחשבון הפעלה על ידי יזמות פרטית. "נצרת עילית הייתה עד עכשיו מחוץ לתמונת התיירות בישראל חרף  סמיכותה למוקד התיירות הצליינית בנצרת ומיקומה בלב הגליל. הרכבל יתקן את העוול ויממש את הפוטנציאל התיירותי שמעולם לא מומש "נמסר מהעירייה וצוין  כי פיתוח התיירות זוכה להתייחסות נרחבת בתכנית המתאר החדשה של העיר בה ניתן לראשונה ביטוי תכנוני למיצוי הפוטנציאל התיירותי  באמצעות הקמת אלפי חדרי מלון במרחב העירוני.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here