קרדיט: Freepik

מספר הנרשמים ללימודי תואר שני בשנת הלימודים הנוכחית גדל באופן ניכר, ולפי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) העלייה המשמעותית ביותר במספר הסטודנטים לתארים המתקדמים היא במקצועות הסיעוד, ההייטק, המדעים, הבריאות ומדעי החברה והרוח.

הביקוש ללימודי התואר השני גבר בחסות הקורונה, ובצל הקיפאון במשק והרצון של עובדים שכירים רבים לעבור הסבה מקצועית בתקופת המשבר. יש מגוון רחב של מסלולי לימוד לתואר מוסמך, עם תזה וללא תזה, בפקולטות כמו הנדסה, מדעי הטבע, מדעי הבריאות ומדעי החברה והרוח. הלימודים לתואר המתקדם נועדו לפתח כישורים ומיומנויות, להעמיק את הידע המקצועי, להרחיב אופקים ולהעניק כלים הנחוצים לעבודה ולמחקר. בוגרי התואר השני יכולים להשתלב בתפקידים בכירים וניהוליים בארגונים השונים ולהתמחות במקצועות מבוקשים במגזר הפרטי, במגזר הציבורי ובאקדמיה.

רגע לפני שאתם בוחרים מה ללמוד באוניברסיטה, עליכם להתייחס לנושא מסלולי הלימוד עם או ללא תזה. תואר שני עם תזה הוא מסלול מחקרי המחייב את הסטודנטים להכין עבודת מחקר אקדמית מקיפה ומעמיקה, אך יש אפשרות ללמוד במסלול עיוני ללא הגשת עבודת תזה, ויש גם מסלול ישיר לדוקטורט המיועד לתלמידים המצטיינים. המסלול המחקרי הכולל תזה יכול להיות עדיף עבורכם מסיבות מקצועיות ופרקטיות, וכדאי לדעת כי יש אפשרות לקבל מלגה למימון מלא או חלקי של שכר הלימוד מארגונים שונים המעניקים מלגות מימון וסיוע למחקרים בתואר השני.

בדיקת מלגות מחקר ומימון שכר לימוד לפני בחירת הנושא לכתיבת התזה

טרם בחירת נושא לכתיבת תזה במסגרת הלימודים, כדאי לבדוק אילו מלגות ניתן לקבל לצורך מימון שכר הלימוד, המחקר והתזה. משבר הקורונה השפיע כלכלית על רוב הישראלים, לכן כדאי לאתר מלגות למימון הלימודים המתקדמים, ויש לא מעט אופציות. חשוב להגיש בקשה לפרס מחקר חודשי לאחר בחירת מנחה ונושא למחקר, וכמובן לאחר אישור קבלה ללימודים באוניברסיטה. בשלב הראשון הסטודנט חייב ליצור קשר עם אחד מחברי הסגל האקדמי המתאים להיות מנחה של הסטודנט ויש לאשר את ההנחיה ולהגיש למנחה הפוטנציאלי בקשה מקוונת הכוללת מידע כמו נושא המחקר ועוד.

לאחר אישור מלגת מחקר במסלול ללימודים מתקדמים עם תזה יש לעמוד בדרישות התוכנית, כמו ציון ממוצע 80 ומעלה בשנה הראשונה של התואר השני. כדי להתקבל לתוכנית לתלמידי מחקר מלגאים יש להשיג ממוצע גבוה בלימודים לתואר ראשון, בדרך כלל ממוצע של 85 ומעלה.

מהם המקצועות המבוקשים ביותר במסגרת הלימודים לתואר שני

לימודי תואר שני זוכים לביקוש ההולך וגובר בשנים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה עקב משבר הקורונה המתמשך. לימודים לתואר שני נמשכים בדרך כלל שנתיים, יש מסלולי לימוד גמישים המתאימים לסטודנטים העובדים במשרה מלאה או חלקית.

המקצועות המבוקשים ביותר:

 

  • מנהל עסקים (MBA) – תואר שני במנהל עסקים מעניק ידע וכלים רבים, הוא מהווה יתרון משמעותי אצל המעסיקים וניתן להתברג לתפקידי ניהול בכירים, מאתגרים ומתגמלים גם מבחינה כספית.

 

  • מדעי המחשב – התואר השני במדעי המחשב נחשב ליוקרתי מאוד, ותוכנית הלימודים מתמקדת בליבה התיאורטית של המקצוע, בדגש על מחקר בתחומים כמו הצפנה, בינה מלאכותית, למידת מכונה, סייבר, אלגוריתמים וכו'.

 

  • תעשייה וניהול – התוכנית כוללת שני מסלולי התמחות – הנדסת גורמי אנוש או הנדסת ידע נתונים, התואר השני פותח דלתותומבטיח יציבות תעסוקתית ופרנסה בשפע.

 

 

 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי תואר שני 

הבוגרים במסלולי הלימוד המבוקשים ביותר זוכים לעדיפות וליתרונות רבים אצל המעסיקים השונים במגזר הפרטי והציבורי. התואר השני מעיד על יכולות מקצועיות ומחקריות והבוגרים נהנים מביקוש רב לתפקידי ניהול ולמשרות בכירות בארגונים המובילים במשק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here