תושבת עפולה תובעת את בי
עורך דין ריטה שולמן

בת 50, תושבת עפולה,  שסבלה מדלקת חריפה בקרום הלב עברה בבית החולים פוריה ניקור לניקוז נוזלים בלבה. במהלך הניקור נפגע הלב והיא נדרשה לעבור החייאה וניתוח חירום שכלל את פתיחת החזה. כעת היא תובעת את בית החולים ואת קופ"ח כללית בטענה שרופאיה התעכבו באבחון הדלקת.

בתביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין ריטה שולמן ואליאור רוזנווסר, לבית משפט השלום, נטען בין היתר כי  בשל הפגיעה בשריר הלב, נזקקה האישה להחייאה  ולניתוח חירום שכלל את פתיחת בית החזה שלה. בנוסף, דורשת האישה פיצויים מקופת חולים כללית בטענה כי רופא המשפחה של הקופה התרשל באבחון דלקת קרום הלב ממנה היא סבלה.

על פי הנטען בכתב התביעה, בספטמבר 2014 פנתה האישה לרופא המשפחה שלה בקופת החולים כללית בשל כאבים שחשה בידיה וברגליה. בדיקת דם שבוצעה לה גילתה כי היא סובלת מדלקת, אך החולה לא עודכנה בדבר תוצאות הבדיקה. 5 ימים לאחר מכן חזרה לרופא המשפחה כשהיא סובלת משיעול ומחולשה כללית והיא הופנתה לביצוע צילום חזה. יום לאחר הצילום ולפני שזה פוענח, הגיעה האישה בשלישית אל רופא המשפחה של הכללית, אשר רשם לה תרופה נגד הפרשות חומציות בקיבה.

שבוע ימים לאחר צילום החזה יצר קשר רופא המשפחה עם התובעת וביקש ממנה להגיע בהקדם האפשרי למרפאה, משום שהבדיקה שבוצעה לה הראתה כי צל הלב שלה מוגדל. בשל תוצאות הבדיקה הופנתה התובעת בדחיפות לחדר המיון של בית החולים פוריה.

רופאי ביה"ח  אבחנו כי האישה סובלת מהצטברות נוזלים רבה מסביב ללב והוחלט על ביצוע ניקור לצורך שאיבת הנוזל. במהלך הניקור נפגע שריר הלב של החולה ומצבה החל להידרדר במהירות. מדו"ח התיעוד הרפואי עולה כי הפגיעה בחדר הימני של הלב  גרמה לחולה לדום לב והיא נזקקה להחייאה.

לאחר שרופאי פוריה ביצעו בה החייאה ומצבה התייצב, היא הועברה לבית החולים כרמל להמשך טיפול. בבית החולים כרמל עברה החולה ניתוח חירום שכלל פתיחת החזה.

בחוות דעת מומחה לקרדיולוגיה אשר צורפה לתביעה מתואר כי עיכוב באבחנת דלקת קרום הלב ממנה סבלה תושבת עפולה,  גרם לה לנזק חמור. הקרדיולוג קבע  בחוות דעתו, כי מתן טיפול רפואי בשלב מוקדם של המחלה היה מונע את סיבוכיה ואת הצורך בדיקור הלב.

בנוסף קובע המומחה כי רופאי בי"ח פוריה התעכבו בביצוע הניקור ובנוסף כי הם התרשלו בביצוע ההליך, דבר אשר הצריך את ביצוע ההחייאה ואת ניתוח החירום. "מאז הניתוח החולה סובלת מכאבים בחזה ומכאבים רבים בגוף", כותב המומחה ומוסיף כי התובעת סובלת גם מעייפות, קושי במאמץ וחרדות. את נכותה העריך המומחה בשיעור של 50 אחוזים.

תושבת עפולה תובעת את בי"ח פוריה ואת הכללית
עורך דין ריטה שולמן

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here