צילום צפריר ניר

לרגל ראש השנה וכמיטב המסורת, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, נפגשו עם דבוראים ונציגי מועצת הדבש, את האירוע הוביל אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש תושב בית לחם הגלילית עם דבוראים ודבוראיות מרחבי הארץ ביניהם, הדבוראי נועם אופיר מ'משק אופיר' באלון הגליל.

אופיר שהינו דור שלישי למגדלי דבורים, סיפר לנשיא המדינה ורעייתו מיכל על אהבתו למקצוע, בירכו יחד על תפוח בדבש, טעמו מהמגוון הרחב של סוגי הדבש הישראלי וכן דנו בחשיבות השמירה על ענף הדבש והאבקה.

רעיית נשיא המדינה אמרה: ״מחמם את הלב לראות את ההמשכיות. מקסים שזה עובר במשפחה. גם אני מרגישה מחוברת לקרקע ולחקלאות דרך המשפחה שלי ואני מאוד מעריכה אתכם. שמענו גם על השילוב הייחודי בין הדבוראות המסורתית והחדשנות. תודה רבה שבאתם, תמשיכו בעבודה הקשה ושתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה״.

אופי רייך מנכ"ל מועצת הדבש, תושב בית לחם הגלילית אמר: "אנו מבקשים להעביר את המסר של אחדות ואהבת חינם כמשל לדבורים האוספות צוף מפרח לפרח ובאותו זמן מאביקות (מפרות) ותורמות להתחדשות ועשיייה, ולראות בכך דרך חיים ותנאי מחייב לקהילתיות וחברה בריאה", וציין כי הדבורה איננה רק יצרנית דבש, אלא חשיבותה בפעולת ההאבקה שהיא מבצעת. הדבורים המאביקות מאפשרות חקלאות יציבה, יצור ובטיחות מזון לכל תושבי העולם בכלל ולמדינת ישראל בפרט.

עמוס בן גרשום/ לע״מ

בתום האירוע בירך הנשיא את הדבוראים בברכת שנה טובה ומתוקה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here