קרדיט Canva

אחת התשתיות החיוניות ביותר בעידן הדיגיטלי הנה אחסון בענן ונראה שיותר ויותר עסקים וחברות מבינים זאת. תהליכי אחסון המידע הקודמים כבר אינם רלוונטיים, אף אחד כבר לא שומר מידע פיזי ואין מקום לאחסון ממוחשב בתוך החברה, לכן רבים בוחרים בשירות זה על יתרונותיו הרבים. אילו יתרונות בולטים יש לו? התשובות בהמשך הכתבה.

יתרון הגמישות

האחסון בענן מציג גמישות מרבית, אם עד היום הכרנו אחסון מידע מקומי שמחייב רכישה ותחזוקה של שרתים פיזיים, תקליטים, תשתיות מתאימות ואנשי מקצוע המתמחים בנושא – אחסון בענן מבטל את כל אלו כמו לא היו נחוצים כלל. הכול נעשה בו באופן דיגיטלי, דבר שמאפשר גמישות רבה בכמות המידע שבוחרים לגבות, מציאתו במהירות ושליחתו ושחזורו על פי הוראה מכל מקום ובכל זמן. אם העסק גדל או קטן – ניתן להגדיל או להקטין את הצורך בגיבוי, אם משהו נמחק – ניתן לתת הוראה לשחזר את המידע והוא ישלח באופן מקוון ומהיר בחזרה לעסק.

יתרון הזמינות והאמינות

כבר דיברנו על זמינות, אך יש להתעכב על הנושא שוב, שכן הוא זה שלמעשה מהווה את היתרון הבולט של אחסון בענן ומשכך הוא חשוב כל כך. כל אדם המורשה לכך מהחברה יוכל לפעול בכל זמן נתון די לגבות ולהוציא מידע ולשחזרו. כיום עסקים רבים סובלים מפריצות אבטחה, גניבת מידע ומחיקת מידע חיוני במסגרת ניסיונות לדרוש כופר או לשם הנזק שיכול להיגרם לחברה. כאשר קיים הגיבוי המתאים, החברה יכולה להיות רגועה שבמידת הצורך, אם דבר כזה אכן יקרה לה – תהיה לה הדרך לשחזר את הנתונים.

מבחינת אמינות, הגיבוי בענן הוכיח זה מכבר שרמת האמינות שלו גבוהה במיוחד, שכן המידע המאוחסן ניתן לגיבוי בכל עת על ידי החברה המספקת את השירות. בו בעת, אין לשכוח שלמרות היכולת לגבות את הנתונים, על העסק או החברה לעשות כל שביכולתם כדי להגן על המידע שלהם שכן האחסון בענן לא מגן עליהם מפני חשיפת המידע שלהם ממחשבי החברה עצמה.

יתרון האבטחה

אם כבר מדברים על רמת אבטחה – כדאי לדעת שזהו יתרון בולט של אחסון בענן כיום. האחסון בשרתים מאובטח, הוא לא מאפשר כניסה שאינה מורשית וגם כדי לשחזר או לצרוך מידע כל שהוא יהיה צורך באישור גישה למורשים בלבד מטעם החברה. כמו כן, מבחינת רמת אבטחה – מדובר על אבטחה מרבית המעניקה את ההגנה המקיפה ביותר לשרתים.

יתרון החיסכון בעלויות

עוד יתרון שכדאי להתעכב עליו הוא יתרון החיסכון בעלויות. רק דמיינו לרגע מצב בו כל המידע הפיננסי שלכם על הלקוחות נעלם. כל מה שעבדתם עבורו במשך שנים פשוט מתנדף כלא היה בעזרת איזה וירוס או מתקפת סייבר שאתם בכלל לא מבינים את טיבה. תארו לכם שאין לכם אפשרות לאתר את מספרי הטלפון של הלקוחות שלכם, כיצד תסבירו להם את המצב?

החיסכון בעלויות מתייחס בעיקר לנזקים הללו, הנחסכים מטעם העסק והחברה כיוון שכל המידע נשמר במסגרת אחסון בענן אך הוא מתייחס גם לנושא אחר והוא החיסכון בכוח האדם בחברה, חיסכון בזמן בחיפוש אחר מסמכים ואחסון שהוא יעיל יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here