קרדיט צילומי הדמיה: ויקטור ברקאי אדריכלים

צפי סיום העבודות – קיץ 2024

איגוד ערים כינרת החל בביצוע שלב ב' של עבודות שיקום ופיתוח בחוף צמח, במימון משרד הפנים בעלות 6.5 מלש"ח. העבודות כוללות פיתוח נופי ושיפוץ מבנים ישנים. העבודות מתבצעות בחלקו המזרחי של החוף, לצד החוף הפעיל שנותר פתוח לציבור, וצפויות להסתיים בקיץ 2024.

עבודות איגוד ערים כינרת כוללות שיפוץ מבנה השירותים והמלתחות המרכזי בחלקו המזרחי של החוף שיצא לחלוטין מכלל שימוש והשמשת המעבר התת-קרקעי הסמוך לטובת כניסה נוספת אל החוף מאזור מתחמי החניה ליד בית בנדל. בנוסף, שיפוץ המזנונים הישנים, שהגישה אליהם הייתה חסומה עקב סכנה בטיחותית, על מנת להפעילם האחד כבית קפה והשני כביסטרו-בר. בנוסף, יכללו העבודות הקמת מתקני משחק לילדים ופיתוח נופי.

כזכור, חוף צמח המיתולוגי היה סגור ונטוש מעל ארבע שנים. בהחלטה משותפת של איגוד ערים כינרת, רשות מקרקעי ישראל ומועצה אזורית עמק הירדן, ולאחר אישור ועדת הפנים של הכנסת- קיבל לידיו איגוד ערים כינרת את האחריות על פיתוח וניהול חוף צמח, בשנת תש"פ, נובמבר 2020. בהמשך להחלטה זו פתח האיגוד את החוף לקהל הרחב במרץ 2021, לאחר מבצע הנדסי מאומץ שכלל עבודות שיקום נרחבות בעלות של כ-2.5 מלש"ח במימון משרד הפנים. בין היתר, הוסרו הגדרות אשר תחמו את החוף ומנעו את הגישה הישירה אליו מכל המרחב העוטף אותו.

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת: "מאז עבודות השיקום והפיתוח הראשונות שאפשרו את פתיחתו מחדש של חוף צמח בפני הציבור הרחב, המשיך להשקיע איגוד ערים כינרת משאבים בסיוע משרד הפנים, להמשך פיתוח החוף לטובת הקהל הרחב, לרבות הקמת מגרש כדורעף חופים, מצללות, משטח בטון מוחלק להרקדות ועוד. כעת פנינו בצפייה להמשך העבודות בשלב ב' לשיקום ושיפוץ המבנים הישנים בחוף, הקמת גן משחקים לילדים וטיפוח נופי. אני תקווה לזמנים שקטים וטובים בישראל, וכי נוכל לקבל את עונת הקיץ, בשמחה, כאשר כל החטופים וכל חיילינו שבו בשלום לביתם" אומר גרינבאום.

חוף צמח משתרע על שטח של 25 דונם, בדרום הכינרת, אורך חזית חוף הים 550 מ"א, בחוף אסורה לינת שטח והבערת אש, ובדומה לשאר חופי האיגוד, הוא מוגדר כחוף שקט בו אסורה הקמת רעש והפעלת מערכות הגברה. חוף צמח הינו חוף פעיל והתוסס, מארח בנוסף מידי שנה אירועי ספורט ופנאי רבים, ביניהם אירוע השחייה העממי הגדול והוותיק בישראל צליחת 'ספידו' בכינרת, הקפת הכינרת המסורתית באופניים ועוד אירועים רבים.

קרדיט צילומי הדמיה: ויקטור ברקאי אדריכלים

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here