קרדיט: Freepik

כשמחפשים פתרון טבעי לנשירת שיער – כלומר אובדן של מאות שערות מדי יום, בניגוד לנשירה טבעית של 50-100 שערות שהיא בלתי נמנעת ומהווה חלק מהתחדשות השיער – כדאי להכיר מספר חומצות אמינו חיוניות.

הסיבה לכך היא שהשערות שלנו בנויות מחלבון בשם קרטין. ייצור החלבון בגוף מתבצע על בסיס 3 חומצות אמינו: פנילאלנין, מתיונין וליזין. מקור החומצות האלה הוא במזונות שונים, כפי שנפרט בפסקה הבאה. המתיונין חשובה לבריאות השיער גם כי היא מסייעת לשמור על רמה נאותה של גופרית בגוף – גופרית תורמת לייצור הקולגן, שחיוני גם הוא על-מנת להקנות לשערות חוסן. חומצת אמינו רביעית ששומרת על השיער בריא היא ציסטאין, וגם היא עושה זאת בזכות הקשירה שלה לגופרית.

אילו מאכלים מספקים פתרון טבעי לנשירת שיער?

כל חומצות האמינו הנ"ל – מתיונין, ציסטאין, פנילאלנין וליזין – נוצרות בגוף כתוצאה מפירוק חלבונים שנמצאים במזונות שונים. ניתן לחלק את המאכלים שמספקים לגוף את אבני הבניין של החומצות החשובות לשתי קטגוריות:

* חלבון מהחי – ביצים, עוף ודגים.

* חלבון מהצומח – שילוב של קטניות ודגנים, שאותו ניתן למצוא במנות כמו מג'דרה, מוקפץ עם טופו או לחם וחומוס. כדאי לדעת שמחקרים עדכניים גילו שאפשר לאכול את הדגנים והקטניות גם בנפרד, ואפילו לא באותה ארוחה, ועדיין לקבל את החלבון הדרוש.

מינרלים חשובים לשיער

בנוסף לחומצות האמינו שמייצרות קרטין ושומרות על רמה תקינה של גופרית, פתרון טבעי לנשירת שיער כולל גם מינרלים חשובים ובפרט אבץ, סיליקה וברזל.

אבץ נמצא בשפע בגרעיני דלעת וגרעיני חמניות (רצוי לא מומלחים), בשקדים ובאגוזים וכן בחומוס ובביצים. ברזל טבעי יש בבשר, בעדשים, בחומוס, במוצרי סויה ובירקות ירוקים. כדי לספק לגוף סיליקה יש לאכול פירות וירקות עם הקליפה, וגם סובין שיבולת שועל ואורז חום עשירים במינרל זה, ועוד מרכיב בתפריט הוא ירקות ממשפחת המצליבים (כרוב, כרובית, ברוקולי) שבהם יש גופרית.

במידת הצורך ניתן להיעזר גם בתוסף כדי להעלות את רמת המינרלים הנ"ל וחומצות האמינו ששומרות על בריאות השיער. ישנם תוספים ייעודיים למטרה זו, והם כוללים גם ויטמינים חשובים. המלצה נוספת היא להקפיד לצרוך רק תוספים של חברה מוכרת, שאפשר לסמוך עליהם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here