התמכרות לקנאביס
קרדיט: canva

למרות שאולי לא כולנו מודעים לכך, כמעט כולנו מכירים מישהו מכור. אומנם רבים מאיתנו חושבים על מכור לסמים קשים כשהם חושבים על התמכרות, אך בפועל, זה לא תמיד כך. בפועל יש אינספור סוגים של התמכרויות, כמו למשל התמכרות לתרופות מרשם, לקנאביס ועוד. השאלה היא מה עושים כשרוצים לעזור למישהו שמכור. חשוב להבין: זה לא משנה אם מדובר על התמכרות לתרופות מרשם או על התמכרויות אחרות. בכל מקרה יש כאן מספר מרכיבים. בדרך כלל יש מרכיב פיזי, אך פעמים רבות המרכיב הנפשי הוא משמעותי וקשה יותר להתמודדות. יתרה מכך, חשוב להבין שבלי שילוב בין התמודדות עם כל מרכיבי ההתמכרות, הגמילה לא תתאפשר כמעט אף פעם.

למה כדאי לפנות למקום מקצועי לגמילה?

אחת מהאופציות שכדאי לקחת בחשבון כשרוצים לעזור לאדם מכור, היא לפנות אל מרכז יום לטיפול בהתמכרויות. אומנם זה נכון שלא מדובר על צעד פשוט, אך בפועל, זה הרבה פעמים צעד הכרחי. איך נשכנע את האדם המכור שהוא צריך לפנות אל מרכז יום לטיפול בהתמכרויות? והאם בכל מרכז כזה אותו מכור יקבל את העזרה שהוא זקוק לה? מובן התשובה היא לא. ממש כפי שיש מרפאות טובות מאחרות, כך קורה גם בתחום מרכזי הגמילה. לכן טוב תעשו אם תבדקו תחילה את השטח ותקראו כמה שיותר פרטים אודות המרכז שבו אתם בוחרים. האם מרכז היום שאליו אתם פונים באמת מומלץ? ומה כולל בו סדר היום? האם מדובר על מרכז פתוח שגם ניתן לבקר בו? כל הפרטים האלה חשובים, שכן הם יעזרו לכם לשכנע את האדם המכור שעליו לפנות אל מרכז כזה.

תוך כמה זמן אפשר להיגמל?

זו שאלה שהרבה פעמים עולה בין אם מדובר על התמכרות לקנאביס ובין אם מדובר על התמכרויות אחרות. יחד עם זאת, חשוב להבין שאין על כך תשובה אחת נכונה. למשל, אם מדברים על התמכרות לקנאביס, הגמילה הפיזית תהיה מאוד מהירה. בניגוד להרבה התמכרויות אחרות, כאן הצד הפיזי אינו מאוד משמעותי. לעומת זאת, התלות הרגשית שאותו מכור יכול לפתח כלפי הקנאביס היא מאוד גדולה. לכן גם הגמילה יכולה לקחת זמן. עם זאת, ודווקא בגלל שזה לוקח זמן, מאוד לא מומלץ לדחות את תחילת התהליך. לכן, אם אתם מעוניינים לעזור לאדם מכור, כדאי שתיקחו אותו עוד היום למרכז גמילה. החיים של המכור יכולים להיראות אחרת לגמרי ואין ספק שהוא יודה לכם על עזרתכם בעתיד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here