איך מקבלים לבית חבר חדש על 4? אילוף גורים למתחילים

חבר חדש של ארבע, או כלב, המון רגש והמון התרגשות אל תוך הבית. אבל יחד עם זה גם מגיעה עבודה קשה מאוד במטרה ליצור הרגלי חיים נכונים לכלב שלכם. כדי להעביר את הכלב תהליך אילוף, מבלי לשלוח אותו למעלה מקצועי אתם צריכים להשקיע המון משאבים. מומחי דרך השלום אילוף כלבים, יצרו לכם מדריך קצר לאילוף כלב למתחילים.

תהליך התרגלות והסתגלות – מפתח ליצירת אמון עם הכלב

תהליך אילוף כלבים הוא תהליך שמתחיל עם היום הראשון שבו מגיע הכלב אל הבית שלכם. כבר אז אתם רוצים ליצור סביבה חמה, תומכת ובעיקר אמינה לטובת הכלב ולגרום לו להרגיש אהוב ומקובל. ולכן חשוב לסגל את הכלב בצורה הדרגתית למקום השינה שלו, למבנה הבית ואפילו אל הנפשות הפועלות שנמצאות בסביבה והמטפלות בו. כמו כן מומלץ להרגיל את הכלב לשעות האכלה קבועות ושעות משחקים מוגדרות.

התאמת חינוך לצרכים להרגלי הבית

השלב המתקדם יותר של אילוף כלב הוא הטיפול בבעיית הצרכים. חינוך גור לצרכים, מחייב אתכם קודם כל למשמעת שיא. אתם לא יכולים להרגיל את הכלב לשעת יציאה בצהריים, אבל לא לעמוד בה לאורך כל ימות השבוע. ולכן אם התחלתם בתהליך הקניית הרגלים חשוב לסגל גם לעצמכם את ההרגלים האלה. כך יבין הכלב שיש לו על מי לסמוך וכי הוא מקבל תמורה לעבודה הקשה שלו.

טיפול בבעיות רגשיות אצל כלבים

באופן מפתיע, מבחינתם של בעלי כלבים רבים, יש לא מעט כלבים שסובלים מבעיות רגשיות, מפחדים או מחששות שלא ניתן להסביר אותם. לעיתים רבות מאוד החששות והפחדים הללו הופכים להיות חרדה של ממש ומשפיעים על אורך החיים של כל המשפחה. במקרה כזה חשוב לעבור תהליך לטיפול חרדת נטישה אצל כלבים, אצל איש מקצוע מומחה ואפילו לערב במידת הצורך את הווטרינר. אין שום סיבה שהכלב שלכם יהיה יסבול מחרדות נטישה או פחדים כל שהם, אם יש לכם אפשרות לקחת אותו לטיפול. האחריות מוטלת על הכתפיים שלכם ואתם צריכים להיות יזמים ואקטיביים בנושא.

הצוות המקצועי של חברת דרך השלום אילוף כלבים, מלווה משפחות רבות בתהליך ההסתגלות אל כלב חדש בחלל הבית והמשפחה. צוות החברה מתאים את הרגלי האילוף של הכלב לאורך החיים שלכם ויוצרים לכם סביבת מגורים שכיף להיות בה ביחד עם הכלב. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם צוות החברה והמאלפים, ניתן להתקשר: 052-6555876.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here