קרדיט - Pixabay

הסדרה "יורשים" זכתה בפרסים רבים לאחר שגוללה מאבק יצרי קשה בין אחים. גם במציאות ירושות עלולות לעורר תחושות שליליות ולייצר סכסוכים של ממש. התוצאה עלולה להיות נזק כספי ורגשי לכל הצדדים ולכן מומלץ למצוא עו"ד משפחה עם ניסיון בתחום, וכך ליישם את הפתרון הנכון ביותר.

מניעת נזקים בלתי הפיכים

סכסוך בין יורשים עלול להתפרץ גם כשיש צוואה וגם כשאין מסמך שמפרט מהו רצונו של האדם שהלך לעולמו ועל כן העיזבון אמור להיות מחולק על-פי דיני הירושה. בשני המצבים, אחד היורשים או אדם אחר שרואה עצמו נפגע מאופן חלוקת העיזבון רשאי לבקש צו המונע את מימוש הצוואה או הירושה.

במקרים אלה חשוב לפנות אל עו"ד משפחה עם ניסיון בהקדם האפשרי, וזאת על-מנת למנוע פעולות בלתי הפיכות על בסיס צו קיום צוואה או צו ירושה. לאחר עצירת הוצאת הצו, או ביטול צו שכבר הוצא, ניתן לגבש פתרון בתנאים מיטביים.

הסכם שמייצר מצב win-win

כדי לפתור בעזרת עורך דין סכסוכי ירושה חשוב קודם כל לבחון את המצב באופן מציאותי. הרגשות כאמור עשויים להיות סוערים, אבל את ההחלטות חשוב לקבל על בסיס שיקול דעת מעמיק, ותוך בחינת האפשרויות המשפטיות על-פי החוק והנסיבות.

ישנם מקרים שבהם עורך הדין ימליץ על ניסיון לגבש הסכם שמחלק את העיזבון כך שכל הצדדים יהיו מרוצים. הסכם בין יורשים שמייצר מצב win-win עשוי להיות מענה אפקטיבי גם לשיקולי מס, כך שהתועלת מהעיזבון תהיה מקסימלית. חשוב לציין כי רק אם כל היורשים חותמים על ההסכם הוא נכנס לתוקף.

הליך משפטי נחוש

במקרים אחרים, כדי לפתור בעזרת עורך דין סכסוכי ירושה נדרש הליך משפטי. למשל, על-מנת לבטל צוואה שנכתבה תחת לחץ או השפעה אסורה. כשזה המצב, האיכות המשמעותית ביותר של עורך הדין או עורכת הדין היא נחישות, וזאת מפני שמדובר בסיטואציות מורכבות בהיבט המשפטי ונדרשים טיעונים משכנעים כדי להניע את בית המשפט לפסוק על חלוקת עיזבון באופן שישרת את הלקוח. לעו"ד עפרה פרי ניסיון רחב היקף בפתרון סכסוכי ירושה ובמניעת חלוקה בלתי הוגנת של עיזבון בנסיבות שונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here