אימון אינטרוולים כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול
קרדיט ל"שייפ-אפ"

בטח שמעתם לא פעם שאמרו שכדי שפעילות ספורטיבית תהיה יעילה ותביא תוצאות, עלינו להתאמן לפחות במשך 30 דקות כי רק אז הגוף מתחיל לשרוף שומן. מיתוס זה כמובן אינו נכון מאחר והגוף מיידית מתחיל בתהליך שריפת השומן. לעיתים האפקטיביות מאימון ארוך וממושך שמתבצע בעצימות נמוכה, לא תמיד הדבר הכי יעיל, ולכן פיתחו אימון אינטרוולי. 

אימון אינטרוולים שנקרא גם ( High Intensity Interval Training – HIIT )תפס תאוצה בשנים האחרונות ולא מעט מתאמנים בוחרים בו כשיטת אימון, במיוחד לאור העובדה שהוכח שאימון מסוג זה הוא אפקטיבי. אז לפני שאתם מחליטים על איזה סוג של כושר אתם רוצים לבצע, כדאי שתבדקו לגבי אימון מסוג אינטרוולים.

אם סגנון האימון חדש לכם או שאינכם בכושר, התחילו בצעדים קטנים, בתור התחלה מומלץ להתחיל בהליכה עד ריצה קלה. חשוב להיות בבריאות תקינה ומומלץ לבצע את האימון עד 3 פעמים בשבוע על מנת לתת לגוף מנוחה. 

אז מהו אימון אינטרוולים? 

אימון זה בנוי ממקטעים קצרים של פעילות ספורטיבית הנעים בין מספר דקות למספר שניות, ובעצימות גבוהה כאשר בין כל מקטע ישנה מנוחה קצרה ומרווח התאוששות. אימוני אינטרוולים פעולים במישור האירובי והאנאירובי. האימון אשר מתבצע בעצימות גבוהה מאפשר לנו לשרוף המון קלוריות בזמן קצר. ניתן לבצע אימון גוף מלא וכל זה תוך 10-25 דקות בממוצע. אחד היתרונות הבולטים של אימון האינטרוולים הוא שניתן לבצע אותו מכל מקום וללא אבזור מיוחד. 

מעבר להיותו של אימון האינטרוולים יעיל בשריפת קלוריות בזמן קצר, הוא גם עובד על שיפור סיבולת לב ריאה, קואורדינציה, סיבולת שריר, מהירות ועוד. 

ריכזנו לכם מספר תרגילים לדוגמה:

  1. כדי להתחמם עשו הליכה מהירה מספר דקות, לאחר שהתחממתם רוצו במהירות גבוהה בהתאם ליכולתכם למשך 20-30 שניות, לאחר מכן עברו למצב של הליכה בקצב איטי למשך 5 דקות ואז תרוצו שוב במהירות גבוהה למשך 20-30 שניות. חזרו על הפעולה במשך 20 דקות. 
  • 2. קפיצת סקוואט –  עמדו בפישוק רחב ברוחב הכתפיים, שמרו על בית חזה פתוח וגב זקוף, את משקלכם העבירו על העקבים, כפות הרגליים מופנות מעט החוצה, בתנועת ירידה הורידו את הירכיים כך שהן מקבילות לרצפה, ישבן בחוץ ונתרו חזרה למעלה תוך הקפדה על רגליים ישרות בעת הניתור (ניתן להושיט את הידיים למעלה בעת הניתור לצורך תנופה). חזרו על פעולת הקפיצות למשך חצי דקה-2 דקות במהירות. עמדו במשך דקה וחזרו על הפעולה במשך 10-20 דקות. 

אימון אינטרוולים מומלץ לנשים

הכירו את שייפ אפ , תוכנית האימונים של מיכל אמדורסקי. בתכנית הכוללת תוכלו למצוא אימונים מגוונים שעובדים לפי שיטת האימון האינטרוולי. בכל אימון כזה יש 4 סבבים, כאשר כל סבב יכיל 4 תרגילים שעובדים כל פעם על איזורי חיטוב שונים ושריפה קלורית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here