credit Pixabay

כשמדברים על טיול מים ישר עולה בראש המחשבה על קיץ וטמפרטורה לוהטת, אבל ישנם טיולי מים שמתאימים במיוחד לחורף, אל גבי המים והנחלים שמתמלאים מים בחורף.

נחל דרגה

מלך מלכי המלכים של טיולי המים בחורף הוא נחל דרגה הידוע בכינויו הדרג'ה.  והכי מומלץ לבקר בו אחרי השיטפון השני – שישטוף את זוהמת הקיץ שהצטברה בגבים. מדובר במסלול קווי של כ 6 ק"מ אבל למרות שהוא קצר מבחינת מרחק הוא לוקח יום שלם של טיול כי הוא מאתגר מאד מבחינה פיזית ולפעמים גם נתקעים אחרי קבוצות שמעכבות את המסלול. חשוב מאד לדעת: חובה להירשם למסלול באתר הרט"ג , צריך להגיע למסלול עם חבל באורך 30 מ' שיוכל לסייע לכם לרדת את המפל הגבוה שבמסלול (שגובהו 15 מ'), למי שלא יודע לשחות – אין מה לחפש במסלול הזה כי חלק מהבריכות עמקות מאד ודורשות שחיה, להיערך מבחינת כלים אטומים למסמכים החשובים ולאוכל וצריך להיות מודעים לזה שיש סכנת היפוטרמיה בכניסה למים הקרים – אז תתלבשו בבגדים מתאימים אם אתם מגיעים במהלך החורף. ואחרי כל האזהרות האלו – מה יחכה לנו שם? המוני גבים ובריכות שחלקן ידרשו מכם שחיה,  עשרות יתדות, מצוקים שבהם נרד בסיוע החבל , מעוק מדהים וחוויה שבסיומה תכירו שרירים שלא הכרתם עד אותו הרגע מבחינת המאמץ.

נחל אוג תחתון

נחל אוג הוא קצת כמו נחל דרגה אבל מתאים לילדים קטנים. יחסית.  מה הכוונה? המסלול יותר קצר, יותר קל פיזית, הגבים שלו פחות עמוקים (וגם מתאדים יותר מהר) וגם לא נדרש חבל לירידה במפלים כי ההמלצה היא לעשות את המסלול בעליה ויש שם דרגיות שמסייעות בטיפוס אז מה יחכה לנו במסלול של נחל אוג? מסלול במעוק ציורי, 3 מפלים שאותם נטפס בסיוע דרגיות ודרך חזרה לרכב מול נוף מדהים של ים המלח.

המסלול לגב צרור:

למה גב צרור, שנמצא קצת מתחת לפסגתו של הר צרור, סמוך לשדה בוקר נכנס לרשימה הזו?  לכאורה מדובר על בריכונת רדודה יחסית ולא מזמינה, אבל המסלול אליה מדהים ומלווה בנוף מדהים. אנו נצעד אליו בין הרכסים הסמוכים לשדה בוקר ונהנה מנוף מדהים, וכשנשב על שפתו של גב צרור שמסתתר בערוץ נסר במסלול לא נוכל להוריד את החיוך מפנינו.

נחל קינה

נחל קינה הוא מסלול עם נוף מדהים שבתחילתו יש גם אתר עתיקות. המסלול מוגדר כמסלול למיטיבי לכת בגלל היציאה מערוץ הנחל שדורשת מאמץ פיזי. ומה שהופך את הביקור בנחל קינה לאטרקטיבי כל כך בחורף הוא גב גדול ועמוק שננותר מתחת המפל. גם כאן מומלץ להגיע רק אחרי השיטפון השני בנחל כדי שכל הזוהמה שיש בגב תישטף.

מלבד היותם של מסלולים אלו מסלולי עם מים הם ניתנים לביצוע בבטחה רק בחורף כי בקיץ הטמפרטורה ברובם הינה בלתי נסבלת ואף מסוכנת לטיול.

טיילו בזהירות ותהנו. מאמר זה אינו מהווה המלצה לטיול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here