עיריית מגדל העמק

הקמת אגף שירות ופניות הציבור שדרג את עבודת המוקד העירוני ושירת בהצלחה רבה את תושבי העיר במשבר נגיף ה"קורונה"

יחס אישי ושקיפות מקצועית זה הקו המנחה של נותני השרות במוקד 106 בעיריית מגדל העמק בכל השנה בכלל ומאז שנגיף הקורונה נכנס לחיינו בפרט. לבאים בשערי המוקד העירוני קל להבחין בשינוי הוויזואלי שעבר שלא פסח על ריהוט חדש, עמדות נוספות, מערכת קשר וטלפוניה בהתאם לזמן מה שמהווה נדבך נוסף לשירות מקצועי, מהימן וטוב יותר כשהנשכרים מכך הם הפונים קרי תושבי מגדל העמק, פניות שמקיפות כל נושא.
כ-4500 פניות טופלו על ידי המוקד העירוני מאז פרוץ מגפת הקורונה והופנו לגורמים המוסמכים לטיפול. הנושאים הבולטים כללו את הפניות לסיוע מאגף לשירותים חברתיים בעיקר בארוחות חמות והבאת תרופות לבתי הפונים על ידי מתנדבים, מערך שזכה לשבחים רבים תחת ניהולה של ראש מערך מתנדבים באגף אילנה פרץ עייש. בנוסף, הופנו למוקד פניות בנושאים השגרתיים של חיי היום יום במגדל העמק כגון חשמל, גינון ניקיון רחובות וכל מה שמסביב למכולות האשפה, פעילות מחלקת התברואה על שלוחותיה ועוד.
למעלה מ-600 פניות היו תחת הנושא מידע לתושב. תושבי העיר ראו במוקד העירוני בעיקר בזמן חירום את המקור לקבלת מידע בעשרות תחומים שונים, גם תחומים שאינם קשורים לפעילות הרשות המקומית, כגון תחבורה ציבורית, מי נועם ועוד.
צוות המוקד העירוני שצלח את התקופה הנוכחית מחכך ידיו בהנאה רבה מחד בגלל העמידה האיתנה מול מאות פניות בכל יום ומאידך את חיזוק הקשר שבין המוקד לקהילה. בכדי לעמוד במשימה החשובה והלא פשוטה הרשות המקומית חיזקה את מערך נותני השרות במוקד ובהגברת שעות פעילות כולל ערבי ומוצאי שבת, ערבי חג וכו'. מערך שכלל נותני שרות דוברי שפות בכדי להקל מעל הפונים שאינם דוברי שפה עברית. יש לציין שבמסגרת פעילות שירותי הרווחה, פעילות בשעת חירום היה דגש על אוכלוסיית הקשישים במתן מענה לכל צרכיהם תוך שמירת קשר של העובדים הסוציאליים.
איילה זלצר מנהלת אגף שרות לתושב בעיריית מגדל העמק רואה בכמות הפניות חיזוק והגברת האימון בין התושבים למוקד העירוני: "אין צל של ספק שהנתונים שאנו מציגים לתקופה שלחיינו נכנס נגיף הקורונה כחודשיים ימים, נתונים שהם פי שלוש מהתקופה אשתקד מעיד עד כמה חשובה פעילות המוקד העירוני בעיני הציבור ועד כמה הוא מביע אימון בשרות זה. פניות התושבים הקיפו כמעט כל נושא שקשור לפעילות הרשות וכן פניות שהם בגדר מידע לתושב ואינן קשורות לפעילות הרשות והעיקר שכל תושב פונה קיבל מענה תוך גילוי שביעות רצון ועם לא מעט תודות והערכה מצד תושבים".
מנכ"ל העירייה שלום זוזוט: "יוזמת ראש העיר אלי ברדה להקמת האגף כצורך חיוני לשדרוג השירות לתושבי העיר הצליחה בגדול ב"טבילת אש" הראשונה שלו במשבר נגיף ה"קורונה".

עיריית מגדל העמק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here