צו סגירה בתוך 60 יום הוטל על מזנון נייד בעכו שפעל ללא רישיון עסק

"לא ניתן להתעלם מהעובדה כי עסקינן בעסק אשר מוכר מזון לציבור, הפועל מתוך נגרר וללא בקרת הרשויות ובפרט משרד הבריאות. משכך, עלולה המשך הפעלתו לגרום נזק לציבור הרחב", כך פסק היום (ב') שופט בית המשפט המחוזי בחיפה נאסר ג'האשאן והוציא צו סגירה בתום 60 יום למזנון נייד שפעל על ידי תושבת העיר עכו ללא רישיון עסק.

השופט דן בערעור שהגישה העירייה באמצעות התובע העירוני עו"ד אסף שלם על החלטת בית משפט השלום בעכו  שהרשיע את האשה והטיל עליה קנס כספי וצו סגירה לעסק בתוך 15 חודשים.

מתברר, שהמזנון הנייד פעל ללא רישיון עסק מזה כארבע שנים במקום מרכזי לא הרחק מתחנת הרכבת בעיר.

עוד קבע השופט בהחלטתו: "הצו נועד למנוע סכנה הנשקפת לציבור מניהול עסק ללא רישיון ומבלי שעבר בקרת הרשויות הרלוונטיות לסוג העסק. שנית, הצו נועד להרתיע מפני ניהול עסקים בלתי חוקיים, שלישית, הוא נועד למנוע המשך הפרת שלטו החוק ולבל יוצא חוטא נשכר ורביעית, הצו מונע הפרת עקרון השוויון בפני החוק".

בבית משפט השלום טען התובע העירוני, כי לפי עמדת משרד הבריאות הפעלת העסק מסכנת את בריאת הציבור ולפיכך האינטרס הציבורי מחייב לצוות על סגירת העסק על מנת לשמור על ציבור הצרכנים ובריאות התושבים. עוד טען עו"ד שלם, כי הפעלת עסק ללא רישיון  היא חמורה במיוחד כשמדובר בעסקי מזון, וכי מדובר בעבירה כלכלית שמטרתה עשיית רווח ותו לא.

מנגד, טען פרקליטה של האשה בין השאר, שיש לדחות את צו הסגירה לתקופה של שלוש שנים על מנת לאפשר לה לפעול להוצאת רישיון עסק.

בשולי החלטתו קבע השופט ג'השאן בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים, שבעלת המזנון רשאית להגיש בקשה להאריך את המועד לכניסת הצו לתוקף, וככל שתוגש בקשה כזו, בית המשפט לאחר שיבחן את ממצאי בדיקות משרד הבריאות, יעשה כחוכמתו.

צו סגירה בתוך 60 יום הוטל על מזנון נייד בעכו שפעל ללא רישיון עסק

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here