צילום: מרגלית סטארט אפ סיטי

היזם אראל מרגלית יו"ר קרן ההשקעות JVP ערך סיור וישיבה עם מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל שגב ירבעם, וסמנכ"לית הפיתוח העסקי רונית בדלר, על הפרויקטים המשותפים לפיתוח הגליל ומרגלית סטארט-אפ סיטי והמשך קידום מיזמים משותפים לפיתוח וצמיחת הגליל, על רקע האתגרים שמציבה המלחמה.

שגב ירבעם עדכן במהלך הסיור, כי על אף שהיישובים סמוכי הגדר מפונים מתושבים, מפעלי החברה לפיתוח הגליל באזור התעשייה קריית שמונה, שחלקם הוכרזו כמפעלים חיוניים, ממשיכים לפעול כסדרם מאז תחילת המלחמה, והוסיף כי החברה לפיתוח הגליל, הפועלת זה עשרות שנים להצמחת הכלכלה באזור, כבר נערכת ליום שאחרי המלחמה, על ידי גיבוש תוכניות כלכליות להחזרת משקיעים ועובדים לגליל, קיום מפגשים מקצועיים עם הנהלות הקיבוצים באזור, ועוד.

אראל מרגלית, ציין כי אם לא יימצא פתרון, הצפון עלול להגיע לחדלות פרעון. "חרף המורכבות, אנו מקדמים עם מכון המחקר מיגל, מכללת תל-חי ושותפים נוספים, מתחמים שיעזרו לכמאה סטארט-אפים מקומיים להתפתח בגליל ולחברות בין-לאומיות לתקוע יתד באזור שמוגדר היום אזור עם ריסק גבוה, וכבר יש לנו שותפים אסטרטגיים מצרפת ומארה"ב. את הסטארטאפים שפועלים במרכז החדשנות שלנו בגליל פגשנו במחניים, יזמיות ויזמים נהדרים שמביאים בשורה גדולה לעולם הפודטק והאגטק, אך המלחמה עצרה תהליכי גיוס והתפתחות העסקית של רבים מהם. חשוב שנפעל יחד כקבוצה ובמיוחד כעת. כקהילה שעושה שינוי ומסמנת את הרגע שמתחילים לחזור כדי להישאר. וזה אפשרי" אמר מרגלית.

בהמשך הסיור קיימו המשתתפים פגישות עם אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה וגיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון, בחמ"לים של השניים.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here