קרדיט: CANVA

דעיכתו של כתב היד

כתיבה היא מלאכת יד שקיימת כבר מאות שנים, עוד מהתקופה בה אבירים ומלכים כתבו באמצעות דיו ונוצה אי שם בימי קדם. עדויות לשימוש בכתב יד הולכות אחורה אלפי שנים, למשל לתקופת ממלכות ישראל. אבל ב50 השנים האחרונות הגיעה לחיינו המהפכה הדיגיטלית, במסגרתה התווספה צורה נוספת של כתיבה באמצעות המחשב. לאט לאט, יש כאלו שיגידו לאט מדי, כל הכתיבה היומיומית שאנשים היו מבצעים כאשר מדינת ישראל הוקמה, רק לפני 70 שנה, מומרת להיות כתיבה במחשב. בין אם מדובר במילוי טפסים שעוברים דיגיטציה וניתן למלא אותם באינטרנט, או בפתירת מבחן באוניברסיטה באמצעות המחשב. בדרך זו או אחרת אנחנו מעבירים את רוב הכתיבה בחיינו לכתיבה דיגיטלית, אולי מלבד החתימה שלנו. אותו אדם שמתמקצע בכתב יד הוא הגרפולוג, שיודע להבחין בין הדקויות השונות בכתב ידם של אנשים.

גרפולוגיה משפטית ותחומים נוספים

יש תחומים שונים בהם גרפולוג מתמחה, בין אם מדובר על גרפולוגיה משפטית, במסגרתה הגרפולוג המומחה יכול לבצע בחינת מסמכים, השוואת כתב יד, זיהוי כתב יד, בדיקת זיופים ואימות חתימות בשפות שונות. שירות מסוג זה ניתן לדעת מצד אחד לעורכי דין וחברות פרטיות בתור דעת מומחה. מצד שני שירות מומחה זה ניתן גם בערכאות השיפוטיות השונות מטעם מי מהצדדים שמבקש זאת. הגרפולוג נחשב עד מומחה בנושאי אלו. שירותים נוספים שהגרפולוג יכול לתת הם מתן ייעוץ לארגונים וחברות שבוחנים מועמדים חדשים לעבודה. הגרפולוג יכול להבדיל בין אנשים שונים ולספק חוות דעת מקצועית לפי דרישת החברה. שירות נוסף ופחות מוכר שגרפולוג נותן לאנשים הוא ייעוץ אישי. מי שמעוניין ללמוד עוד על עצמו ולהבין יותר טוב מה כדאי לו לעשות כאשר הוא לדוגמא ניצב בפני החלטה חשובה, יכול לפנות לקבלת חוות דעת של גרפולוג.

פנייה לאיש מקצוע

אם אתם מחפשים גרפולוג בצפון או באזור אחר בארץ תוכלו לקבל סיוע מאיש מקצוע מנוסה בעל המלצות רבות מלקוחותיו במהלך השנים. בר עמית הוא גרפולוג מקצועי כבר כ20 שנים. הוא ייסד משרד עצמאי בשנת 2006 אותו הוא מנהל עד היום, בקיבוץ עין המפרץ שבגליל המערבי. בר למד את מקצוע הגרפולוגיה בצורה ממוסדת והן בצורה אוטודידקטית. עבד והתמחה בתחום אצל מיטב המומחים בישראל, כך צבר ידע מקצועי עשיר ומעמיק. בר עמית מתמחה בגרפולוגיה בשירות המשפט, אך מעניק גם ייעוץ ואבחונים תעסוקתיים לחברות וארגונים בהליכי בחינת מועמדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here