אמנת עקרונות
דוברות עיריית עכו

עשרות נשים יהודיות וערביות מעכו השתתפו השבוע בהשקת אמנת עקרונות "עיר לכולן" שמטרתה לקדם שוויון בין נשים, גברים ואוכלוסיות מגוונות וייחודיות בעיר.

אמנת עקרונות "עיר לכולן" בעכו
דוברות עיריית עכו

האירוע נערך באולם מועצת העיר במעמד ראש העיר עכו שמעון לנקרי, מ"מ וסגן ראש העיר זאב נוימן, סגן ראש העיר אדהם ג'מל, סגנית ראש העיר שרי גולדשטיין, חברת מועצת העיר עאישה מורסי, מנכ"ל העירייה אוהד שגב ובכירי העירייה.

לפני כשנה נבחרה העיר עכו להשתתף בתכנית "עיר לכולן" כאחת משלוש ערים ראשונות בארץ, זאת בהובלתן של יועצת ראש העיר לקידום האשה, אתי סבג וד"ר ג'נאן פראג'-פלאח, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה בחברה הערבית וקבוצת נשים מנהיגות מהעירייה ומהעיר.

אמנת עקרונות "עיר לכולן" בעכו
דוברות עיריית עכו

במהלך האירוע בירך ראש העיר עכו שמעון לנקרי את משתתפי התכנית. "הנשים בחברה הישראלית צריכות ליצור בעצמן את המעמד שלהן", אמר לנקרי, "והאמנה היא סוג של פריצת דרך בניסיון לתת לגיטימציה ליכולת, לכוחות ולעוצמה של הנשים בחברה".

סגנית ראש העיר, שרי גולדשטיין ציינה, כי האמנה נועדה להתאים את המרחב הציבורי לקידום איכות הנשים בכל שכבות הגיל. "עקרונות האמנה שמושתתים על הכלכלה והחברה לשיפור איכות חיי התושבים בכלל והנשים בפרט".

התכנית שפועלת בהנחיית ארגון "איתך – מעכי – משפטניות למען צדק חברתי" נועדה בראש ובראשונה לקדם שוויון מגדרי במדיניות העירוני. במסגרת התכנית, נפגשה קבוצת הנשים עם ראש העיר ובכירי העירייה ועם נציגים מהמגזר העסקי והחברתי בעיר כדי לבחון דרכי עבודה לקידום כאמור השוויון במרחב העירוני. שיאו של התהליך היה בדיון משותף של הציבור בנושאים של עיצוב מדיניות, פיתוח מנהיגות ואקטיביזם של נשים וגברים בעיר, מיצוי זכויות והנגשת משאבים ועוד. על סמך הממצאים שעלו בשיח המשותף להנהגת העיר ולציבור נוסחה אמנת עקרונות ועוצבה תכנית פעולה שתוטמע בתכניות העבודה של העיר בשנים הבאות. עקרונות האמנה דוגלים בייצוג הולם של מגוון האכולוסיות בעיר בתפקידי מפתח במחלקות העירייה, בתאגידים ובמוסדות העירוניים, קיום הליכי שיתוף ציבור, ייצוג הולם של נשים במרחב הציבורי, התייחסות לשונות ולמגוון התרבותי בהיבטים עירוניים ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here