קרדיט: דובר צה"ל

קורס צוללן שהגיע לסיומו לאחר הכשרה של שנה וחודשיים, הינו מהייחודיים והיוקרתיים בצה״ל, אליו מתמיינים מאות מועמדים מידי שנה. הקורס מכשיר את לוחמי החוד בשייטת הצוללות של זרוע הים ומתחלק לשני שלבים, בסיסי וייעודי. הכשרתם שמה דגש על פיתוח חוסן מנטלי ופיזי, חשיבה יצירתית, ערכיות ותפעול מערכות לחימה מתקדמות ומורכבות ביותר. מבין המסיימים נמצא גם סמל י', בן 20 מהצפון, סיים בהצלחה את קורס צוללן 123.

י' למד בתיכון באיזור מגוריו והרחיב ביולוגיה וצילום. בזמנו הפנוי אוהב י' לעשות ספורט, בעיקר שחייה, לטייל עם המשפחה ולבלות עם חברים. בעברו אף הגיע י' להישג משמעותיים. י' שאף להיות ספורטאי מצטיין אך לאחר שעבר גיבוש צוללות החליט להתמקד ברצון להיות לוחם קרבי בשירות משמעותי להתגייס לשייטת הצוללות. י' מספר על הקורס כי "דבר ראשון זאת משפחה לחיים, כולם בשביל כולם, אתה מכיר אנשים שיהיו איתך לכל החיים. הקורס לוקח אותך למקומות שלא חשבת שתגיע אליהם, אני ממש שמח על התפקיד. זה תפקיד משמעותי וחשוב בשמירה על ביטחון מדינת ישראל. היה לי חשוב לעשות את המסלול הזה".

י' זוכר את ההפלגה הראשונה שלו בצוללת ומספר כי "הייתה התרגשות גדולה. משהו שלא עשית לפני פעם ראשונה בכלי ובאמת צולל. אווירה מטורפת, אנשים מדהימים שבאים ורצים ללמד אותך ולעזור לך. זו חוויה אחת גדולה אם זה החלק של העבודה והמבצעיות ובין אם זה המשפחתיות והארוחות בצוללת חוויה מדהימה. הבנתי שהגעתי למקום שאני רוצה להיות בו". י' מספר כי לקראת תחילת שירותו בשייטת, "אני מצפה להשתייך לצוות ולעזור כמה שאני יכול וכמה שאני יודע, ולא משנה מה המשימה. להיות שם בשביל הצוות שלי ולזכור שגם כשקשה עוברים את הכל ביחד, ובאמת להיות כמה שיותר שמח ולזכור תמיד למה אני פה".

סמל י', אתה הגאווה שלנו, יישר כוח והמון בהצלחה בהמשך!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here