המאבק על החרגת מכללת נצרת עילית-יזרעאל
צילום: אלבום פרטי

ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט ותרצה ריבק מנכ"לית מכללת נצרת עילית-יזרעאל, נפגשו עם שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ והצוות המקצועי במשרדו לדיון משמעותי אשר מטרתו החרגת  המכללה והכנסתה לרפורמה בהשכלה הטכנולוגית. "מכללת נצרת עילית-יזרעאל הינה פריפריה ואזור עדיפות לאומית א', אי הכללתה ברפורמה בהשכלה הטכנולוגית היא גזר דין מוות, לא פחות" מתריעה תרצה ריבק.

לפני כשנה וחצי נפל דבר בישראל. שיתוף פעולה של משרד האוצר ומשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים החליטו באופן היסטורי על רפורמה משמעותית בהשכלה הטכנולוגית. על פי הרפורמה החדשה.

מהשנה הבאה , תש"ף, ייכללו ברפורמה החדשה רק מכללות אשר ילמדו  בהן מינימום  800 סטודנטים מתוקצבים. נתון משמעותי זה אינו בנמצא במכללות המצויות בפריפריה הגיאוגרפית ובעלי אוכלוסיות מוגדרות כמו בנוף הגליל, לכן היא אזור עדיפות לאומית א', ולכן אי כניסת המכללה לרפורמה הוא למעשה גזר דין ברור שיוביל לסגירתה בסופו של תהליך.

"ההתניה הזו של מינימום 800 סטודנטים היא פגיעה אנושה במכללת נצרת עילית אומרת תרצה ריבק אשר  הכינה דף עמדה ללשכת שר העבודה חיים כץ ובו הציעה לגבש מתווה משלים בהסכמת מה"ט ומשרד האוצר כדי לחזק את המכללות הפריפריאליות הבודדות דוגמת מכללת נצרת עילית-יזרעאל, כדי שיוכלו להשתלב ברפורמה ההיסטורית.

"הצעתנו היא כי המכללה הנמצאת בפריפריה, אזור עדיפות א', בשנת תש"ף, תהיה זכאית להשתלב ברפורמה עם מתווה גידול ריאלי לפריפריה." אמרה ריבק.

תרצה ריבק, מנכ"לית המכללה שיתפה את ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, ידיד המכללה הרואה בה עוגן משמעותי ביותר להשכלה גבוהה בעיר, וכן בית היוצר להנדסאים בכלל התחומים המובילים בתפקידי ניהול במפעלי תעשייה רבים בצפון.

בסוף השבוע נפגשו רונן פלוט ותרצה ריבק בלשכת שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים עם הצוות המקצועי במשרדו  וביקשו להחריג את מכללת נצרת עילית-יזרעאל ולאפשר למכללה להשתלב ברפורמה ההיסטורית.  ראש העיר נוף הגליל , רונן פלוט, אמר: "קיימנו ישיבה עם הצוות המקצועי בלשכת שר העבודה חיים כץ, נושא החרגת המכללה חשוב לי ביותר, אפעל בכל כוחי ומרצי כדי להחריג את המכללה שתוכל להיות חלק מהרפורמה, המכללה הינה מוסד חשוב ומרכזי בנוף הגליל", אמר פלוט.

תרצה ריבק הודתה בלבביות לראש העיר נוף הגליל רונן פלוט על הירתמותו למען המכללה והסטודנטים. "ראש העיר נאבק כתף אל כתף עמנו למען החרגת המכללה ושילובה ברפורמה, אני מלאת הערכה על שיתוף הפעולה הזה". אמרה ריבק.

המאבק על החרגת מכללת נצרת עילית-יזרעאל
צילום: אלבום פרטי

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here