עיריית עכו

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי בירך על ההחלטה לבחור בעיר עכו למיזם ואמר: "העיר עכו עברה בשנים האחרונות מהפכה והיא נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח. עתה פנינו לתהליכי חדשנות פורצי דרך בתחומים נוספים לרווחת התושבים".

משרד הפנים ומרכז פרס לשלום ולחדשנות הודיעו בסוף השבוע שעבר לעיריית עכו על כך שנבחרה להשתתף בתוכנית "הזירה". מדובר בתוכנית ארצית לחדשנות מוניציפאליות שמטרתה להאיץ תהליכי חדשנות ברשויות מקומיות ברחבי ישראל.  יחד עם העיר עכו נבחרו למחזור הראשון: אשדוד, בת ים ואשכול נגב מערבי.

ראש העיר עכו, שמעון לנקרי בירך על ההחלטה לבחור בעיר עכו למיזם ואמר: "העיר עכו עברה בשנים האחרונות מהפכה והיא נמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח. עתה פנינו לתהליכי חדשנות פורצי דרך בתחומים נוספים לרווחת התושבים".

במהלך 5 השנים הבאות, ב- 9 ערים ו-3 אשכולות אזוריים ברחבי ישראל, כולל פריפריה חברתית וגיאוגרפית, יקימו צוותי חדשנות (i-teams) ברמה המקומית להם יוקנו הכלים הנדרשים להתמודדות עם האתגרים הקשים והמורכבים ביותר שלהם, וכך לשפר את חייהם של מאות אלפי תושבים.

בספטמבר 2019 יצא "קול קורא" במסגרתו הגישו 24 ערים ו 5 אשכולות ברחבי ישראל בקשות הצטרפות ליוזמה. כל מועמד עבר תהליך ראיון קפדני. הערים והאשכול שהתקבלו ייצאו לתהליך עומק של שנתיים החל מגיוס הצוות המקומי – שיורכב מראש/ת צוות ו- 5 עובדים מכל מחלקות הרשות. כל צוות יקבל הכשרה מקצועית על ידי צוות "הזירה" – צוות רב-תחומי בעל ניסיון אשר הוכשר והתנסה בשיטה הרלוונטית – על פי המתודולוגיות הייחודיות שפותחו על ידי קרן בלומברג שמטרתן ליצור צוותי חדשנות של ערים או אשכולות  אשר יוכלו  להתמודד באופן בר קיימא וחדשני  עם האתגרים שעליהם עבדו ולקדם בהצלחה את  הפתרונות שלהם לעתיד לבוא.

צוותי החדשנות ברשויות המקומיות והאשכולות האזוריים יזכו למימון, ליווי והנחייה לפי מודל עבודה המבוסס על ניסיונה של קרן בלומברג בעבודה עם כ- 30 ערים ברחבי העולם, באופן המשלב חשיבה עיצובית, יזמות מוניציפאלית, קבלת החלטות מבוססת נתונים והקמת מנגנוני הערכה ומדידה, שמאפשרים לרשות המקומית לטפל באתגרים המשמעותיים העומדים לפתחה באופן חדשני ובעל פוטנציאל הצלחה גבוה. הפרויקט החדש יעמיד את הרשויות המקומיות בישראל בשורה הראשונה עם ערים מרכזיות בעולם בתחום של הובלת תהליכי חדשנות בשלטון המקומי.

כל רשות/אשכול התבקשו לזהות שלושה אתגרים שעומדים בפניהם וכי הם חשים שהינם הקריטיים ביותר להתמודד איתם. ועדה המורכבת מנציגים של קרן בלומברג, משרד הפנים ומרכז פרס לשלום ולחדשנות דירגו את היישומים ובחרו 10 ערים ו-3 אשכולות כדי לעבור לסבב ראיונות עומק שהתקיימו במשרדי משרד הפנים בירושלים במשך תקופה של 4 ימים באמצע נובמבר. בכל ראיון נכחו ראש העירייה, מנכ"ל העירייה ובעל עניין מרכזי המייצג את אחד משלושת האתגרים שהוגדרו בבקשה.

עיריית עכו

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here