רשת חברתית ידידותית לגיל השלישי באמצעות חיבור לטלוויזיה קרדיט: צילום מהתוכנה החדשה - חברת Sparko

הריחוק החברתי מונע ממבוגרים להידבק בקורונה, אך גם גורם לבדידות שיכולה להגביר דיכאון וחרדה. בתקופה זו של משבר הקורונה, חווים הקשישים, שרק לעתים רחוקות פוגשים באנשים, את הקושי להתחבר ולתקשר באמצעים טכנולוגים מתקדמים.

סטארט-אפ ישראלי, Sparko Virtual Retirement Community, הפועל כיום מאנגליה, פיתח פלטפורמה חברתית בעלות של כמיליון שקלים, לטובת הגיל השלישי, המאפשרת למבוגר להחליף את התקשורת הדיגיטלית הקשה לו (מכשיר הטלפון הנייד, טבלט או מחשב) באמצעות שלט הטלוויזיה המוכר, הידידותי והייעודי, שעוצב במיוחד לצרכי תקשורת, לגיל השלישי.

 

עקב התפרצות מגפת הקורונה, המשבר והבידוד החברתי, הקשה מאוד לגיל השלישי, החליטה חברת Sparko להקדים את ההשקה, במטרה לספק באופן מידי פתרון המיועד לעת הזו, נגיש וזול לאוכלוסייה המבוגרת המבודדת חברתית. באמצעות המערכת שפותחה ב- Anagal next, של החברה לפיתוח הגליל, יכול המבוגר להפיג את הבדידות ולהישאר בקשר עם המשפחה וכן עם הקהילה הווירטואלית שיוצרת Sparko והכל באמצעות הטלוויזיה הביתית שלו, המחוברת לרשת Sparko ומאפשרת לקשיש להישאר בביתו, אך מחובר למשפחה, חברים ולתמיכה בקהילה. הרשת מגובה על ידי AgeUK, Sparko VRC (פרישה קהילתית וירטואלית), כפתרון טכנולוגי אינטראקטיבי משולב וידידותי למשתמש. המערכת נמכרת בהצלחה באירופה ובקרוב תגיע גם לישראל בשפה העברית.

הטכנולוגיה החדשה של Sparko מאפשרת חיבור לעולם החיצון: מספקת חיבור לשיחות וידאו ללא הגבלה עם המשפחה, החברים והמטפלים, הודעות, תזכורות והחלפת תמונות.

תמיכת קצה– רכז ייעודי מסייע ומארגן.

מעקב אחר שגרה יומיומית– המשתמש מקבל תכנית יומית מותאמת שתשאיר אותו פעיל ומלא בתחושת מטרה וסיבה לקום, לנוע ולהתארגן לפי התכנית.

התייחסות נפשית ופיזית– הטכנולוגיה הקלה לשימוש כוללת סרטוני התעמלות, שיעורי בישול ושפה, תכניות בידור ועוד.

 

נדב מנקרמן, סמנכ"ל הטכנולוגיה שלAnagal next : "בזכות  Sparko, הרשת החברתית לאנשים בגיל השלישי והמערכת שפיתחנו ב- Anagal next, יכולים האדם המבוגר ומשפחתו לקיים שיחות ווידאו ביניהם ללא הגבלה ולצפות זה בזה, המבוגר יכול להירשם לחוגים המתקיימים באופן מקוון, בני המשפחה יכולים לעלות סרטונים ותמונות שיופיע על מסך הטלוויזיה, להכניס תזכורות לקחת תרופות או ללכת לרופא שיקפצו על מסך הטלוויזיה גם אם המבוגר צופה בטלוויזיה ואפליקציות רבות נוספות".

Anagal next  של החברה לפיתוח הגליל, היא קבוצת שירותיIT   ודיגיטל מובילה שעוזרת ללקוחות לממש את הפוטנציאל העצום של הטכנולוגיה לעולם חכם וקיים יותר. איגדנו יצירתיות וחדשנות עם כישורי ה- IT הייחודיים שלנו. חווית הלקוח נמצאת במיקוד הפעילות של הארגון ו- Anagal next היא השותפה שלכם באתגר הזה. עם מעל ל-120 מומחים טכנולוגיים הקבוצה משרתת מעל 500 עסקים וארגונים בישראל וברחבי העולם.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here