כך עולה מניתוח מיוחד שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ לסיכום העשור

אלון רחמיאן, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בצפון: "מהלכי המדינה בעשור האחרון עשו לא טוב לפריפריה, הפרו איזון טבעי בשוק"

אם המדינה היתה מטפלת בחסמים ובמגבלות שהיא משיתה על שוק הנדל"ן הישראלי, כל רוכש דירה היה חוסך כחצי מיליון שקל (493 אלף שקל) ממחירה של דירה ממוצעת בשווי 1.7 מיליון שקל, כך עולה מניתוח מיוחד שערכה התאחדות הקבלנים בוני הארץ לסיכום העשור האחרון בשוק הנדל"ן הישראלי.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), מחירי הדירות זינקו ב-48% מאז 2011 ועד היום, ועלויות הבנייה עלו ב-51% בתקופה זו. ואולם, מכיוון שעלויות הביצוע מהוות רק 37% ממחיר דירה, הרי שעלייה זו היתה אמורה לגרור עליית מחירים כוללת של 19% בלבד בתקופה זו.

כך, יתרת הזינוק במחירי הדירות בעשור האחרון (29% נוספים) היתה יכולה להימנע לו המדינה היתה נוקטת צעדים "פשוטים" שהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מעלה על סדר היום כבר שנים – והמשמעות היא חיסכון כספי עצום לרוכשי הדירות.

אלון רחמיאן, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בצפון: "הטיפול של המדינה בשוק הדיור בכלל ובאזור הצפון בפרט בעשור האחרון לוקה בחסר ופשוט לא נכון. אתייחס לעפולה כדוגמא ואגיד שכאן מהלכי המדינה עשו לא טוב לעיר ולפריפריה בכלל – תוכנית מחיר למשתכן שהמדינה הפעילה בשנים האחרונות הביאה לעודף של דירות, הציפה את השוק בדירות מחיר למשתכן ובכך פגעה בשוק החופשי. קבלנים בנו דירות אך לא נשאר מי שיקנה אותן ולמעשה הופר איזשהו איזון טבעי בשוק. רק בשנה האחרונה ניתן לראות את הרוכשים חוזרים לשוק ואני מקווה שהמגמה תימשך".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here