תלמידי ביור רפואה בביקור במפעל היי טק
קרדיט צילום: עיריית עפולה

תלמידי מגמת הנדסת ביו-רפואה מביה"ס 'אורט אורן' בעפולה המתמחים בתחומי ההנדסה והמדע ביקרו במסגרת הלימודים בחברות היי-טק וביניהן חברת 'ביוסנס וובסנטר'.

תלמידי מגמת הנדסת ביו-רפואה, המתמחים בתחומי הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים חומרה ותוכנה, קיימו במסגרת לימודיהם יום לימודי-חווייתי במתחם ההנדסה והפיתוח של חברת ההיי-טק ביוסנס Biosense Webster בקריית ההיי-טק שביוקנעם. חברת ביוסנס היא חברה המפתחת ציוד רפואי למיפוי ואבחון מדויק של איברים פנימיים בגוף האדם (כמו הלב, למשל) ומבקשות להחליף מערכות מיושנות המושתתות על קרני רנטגן ומערכות פולשניות.

במהלך הביקור הכירו התלמידים טכנולוגיות רפואיות מתקדמות לדימות וטיפול שבחזית עולם ההנדסה והרפואה כיום. כך, לדוגמה, מערכת אבחון הלב (קארטו) שמשתמשת בטכנולוגיה הדומה לעקרון ניווט לוויני (GPS), הרכיב המוחדר לגוף מדווח על מיקומו בגוף בזמן אמת כאשר המערכת מציגה הדמיה תלת-ממדית מלאה של שריר הלב ומאפשרת לצוות הרפואי אבחנה וטיפול מיטבי.

במהלך הסיור התלמידים קיבלו הרצאה ממהנדס תוכנה וחומרה שהציג בפניהם פיתוחים של צוות המדענים והמהנדסים בחברה וכך אפשר להם להיחשף לתהליכים של פיתוח מערכות הנדסיות מתקדמות בתחום החומרה והתוכנה (אלגוריתמיקה). כמו כן, ביקרו התלמידים במעבדת פיתוח אלקטרופיזיולוגיה וראו דגם של מערכת הקארטו בפעולה.

סיור זה הינו חלק מסדרת סיורים לימודיים שמתקיימים במפעלי היי-טק ואקדמיה בטכניון. זה המקום לציין כי סיורים אלה מהווים חלק בלתי נפרד מתכנית הלימודים בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים בהתמחות הנדסת ביו-רפואה.

תלמידי ביור רפואה בביקור במפעל היי טק
קרדיט צילום: עיריית עפולה

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here