קרדיט PIXABAY

כל עובד בגובה חייב לעבור הדרכת עבודה בגובה בכדי לעבוד בצורה בטוחה ובכדי למנוע תאונות עבודה. מעבר לכך עליו לעבור פעם בשנתיים ריענון של ההנחיות לעבודה בגובה וזאת בכדי לשמור על חייו ועל הבטיחות שלו. לא פעם ניתן למנוע תאונות מיותרות אשר נובעות מחוסר תשומת לב או מאי הקפדה על ההנחיות הרלוונטיות לעבודה בטוחה בגובה ועל כן, כל מעסיק שעובדיו עובדים בגובה חייב לדאוג כי הם יעברו הן את ההדרכה הרלוונטית לעבודה בגובה והן את הרענון הנדרש כל שנתיים בהתאם לחוק. חשוב לדעת כי כניסת תקנת העבודה בגובה לתוקף היוותה אבן דרך משמעותית ביותר בשינוי תרבות הבטיחות בתחום העבודה בגובה במדינת ישראל. התקנה המדוברת נוגעת לכלל בעלי התפקידים בארגון החל מהעובד עצמו הנושא בראש ובראשונה באחראיות אישית, עד למנהל המפעל, דרך כל בעלי התפקידים בדרך.

מה חשוב לדעת על עבודה בטוחה בגובה?

חשוב לדעת כי על פי חוק עבודה בגובה היא כל עבודה אשר מבוצעת בגובה של שני מטר ומעלה או עבודה אשר מבצעים אותה מעל חלל פתוח בעומק של לפחות שני מטרים.

מהגובה המדובר החוק מחייב לעשות קורס בטיחות עבודה בגובה על ידי גורם שעבר קורס הדרכה לעבודה בגובה. הסיבה לדרישה המדוברת נובעת מסכנת נפילה אשר קיימת בעבודות הללו, אשר עלולה לגרום לנזק משמעותי לעובד לרבות נכות ואף מוות.

חשוב לדעת כי בעשורים האחרונים תקנות עבודה בגובה הוחמרו וזאת מכיוון שהתגלה כי מרבית תאונות העבודה הקשות מקורן בעבודה בגובה. בנוסף, עבודה בגובה מהווה סכנה למי שנמצא באזור בשל נפילה של חומרים או ציוד.

ההחמרה ניכרת בתקנות החדשות אשר נכנסו לתוקף בשנת 2008 ואשר כל גורם מוסמך להעברת קורס עבודות בגובה פועל לפיהן.
התקנות הללו מגדירות בין היתר את אזורי הסכנה בעבודה בגובה ובאילו אמצעים יש לנקוט בהם.

כמו כן, התקנות מגדירות אמצעי הגנה נדרשים לסוגים שונים של עבודה בגובה לרבות סולמות, פיגומים, במות הרמה וכן הם גם מציינות מיהם הגורמים האחראים על ביצוע תקני של עבודות בגובה.

קורס עבודה בגובה לסוגי עבודות שונות

השתלמות עבודה בגובה רלוונטית עבור מגוון רחב של עובדים בעבודות בגובה לרבות: עבודות על פיגומים הנדרשות עבור צורכי בנייה ושיפוץ של בניינים ויכולות להתבצע בגובה רב במיוחד ועל כן מדובר על עבודה בעלת רמת סיכון גבוהה אשר מחויבת באמצעי בטיחות שונים לרבות חיבור נכון של הפיגומים, חיבור של העובד לפיגומים ועוד.

מעבר לכך עבודות חשמל אשר לא פעם מבוצעות בגובה על עמודי חשמל, עבודות איטום ובידוד של מבנים אשר מבוצעות בגובה רב, על גגות של בניינים או על הקירות שלהם וכן בחללים חיצוניים ופנימיים של בתים, ניקוי מבנים גבוהים, תליית שלטים ועוד.

לא מעט מהעבודות המבוצעות בגובה הן עבודות במפעלים ועל כן, חשוב מאוד שכל עובד במפעל אשר עובד בגובה במפעל צריך לעבור השתלמות עבודה בגובה שבה הוא ילמד כיצד עובדים בגובה במפעל בצורה בטוחה וזהירה.

במי לבחור עבור השתלמות עבודה בגובה לעובדים במפעל?

אם אתם תוהים במי כדאי לבחור עבור העברת השתלמות עבודה בגובה לעובדים במפעל, הרי שחשוב ביותר לבחור בחברה אמינה ומקצועית אשר עוסקת בכל מה שנוגע לענייני בטיחות שונים במקומות עבודה לרבות עבודה בגובה. החברה צריכה להיות אמינה מאוד, אנשי המקצוע אשר מעבירים את ההדרכות חייבים להיות מוסמכים בתחום זה ובעלי ניסיון רחב היקף בהעברת השתלמויות מעין אלה באופן ספציפי לעובדי מפעלים וזאת בהתאם לסוג העבודה שלהם ועוד.

חברת צמח בטיחות בעלת מדריכים מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום הבטיחות בכלל ובעבודה בגובה בפרט. כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים. לשיחת ייעוץ ללא עלות ולתיאום הדרכת עבודה בגובה מותאמת לאופי עבודתכם, צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here