קרדיט Canva

ילדים חיים בעולם הישגי וללחוץ הרבה יותר מאשר בעבר. נהוג לחשוב שיש יותר הבנה למצבם של ילדים מופצץ גירויים שונים אבל בהתאם לכך גם התגובה של הילדים. הקשיים שבהם נתקלים ילדים רבים מדי כאשר הם מנסים להתמודד עם הדרישות הגוברות מהם עלולים לגרום לעיכובים בהישגים שלהם, להפרעות בהתנהגות שלהם, בחוסר הישגיות ובקשיי למידה הולכים וגוברים. לכל אלה יש אפיונים מאוד מובהקים וקל להבחין בהם אפילו בכיתות העמוסות שיש בימינו. משום כך, יש להקדיש תשומת לב לילדים שמגלים קשיים בהשתלבות ובהדבקת חומר הלימודים, משום שכך הם נמדדים בעיקר בגיל הזה, על ידי אבחונים שייתנו את התמונה המלאה על הילד וירכיבו את ההסבר השלם ביותר שאפשר לתת. את האבחונים צריך לעשות במישור הפסיכולוגי ובמישור הדידקטי ואת זה צריך לעשות באופן פרטי או במכון ציבורי. בכל מכון לאבחון פסיכודידקטי תוכלו לעבור את האבחון המדויק והמקיף ביותר שאפשר לקבל בתחום זה על ידי הפניה מצד בית הספר ובהתייעצות עם אנשי מקצוע, למכון מנוסה כמו מכון תושייה.

אבחון של לקויות למידה

סיבה נוספת לשליחת ילדים לקבל אבחון דידקטי הוא החשד שיש לילד לקויות למידה שקשה לאתר בגלל סיבות שונות. עומס הלימודים יחד עם הלחצים החברתיים יוצרים מציאות שבה לילדים קשה לתפקד וחייבים להבין האם זה נובע מקשיים פסיכולוגיים שמאפיינים ילדים בגילים כאלה, במיוחד בגיל הנוער, או בגלל משברי חיים וקשיים פרטניים. הקשיים יכולי לנבוע גם מלקויות למידה שלא אובחנו בזמן וגרמו לפיגור משמעותי אחרי חבריו לכיתה. בכל מקרה, את האבחון מקבלים במכון שמתמחה בכך ובודק את כישורי האוריינות ושאר ההיבטים שחשוב מאוד לבדוק לקראת התיכון, במיוחד בבית הספר היסודי.

השתלבות מלאה חשובה מאוד

לכל ילד חשוב מאוד להשתלב במלוא הפוטנציאל שלו גם במרקם החברתי וגם מבחינת ההישגים הלימודיים. ילד שלא מצליח לקרוא ולכתוב או להתמודד עם מתמטיקה הוא ילד שהביטחון העצמי שלו נפגם וזה משליך על הרבה יותר מאשר הקשב שלו בשיעורים והציונים שהוא מקבל במבחנים. זה משליך על כל הראייה העצמית שלו ועל מידת הכשירות שלו לחיים וללימודים בכלל. ילדים כאלה סובלים לא פעם גם מנידוי חברתי או מהשלכות כאלה על הפופולריות שלהם לטווח הרחוק. רק מעטים מצליחים לצלוח את הלקויות האלה ללא עזרה ולכן חשוב לעבור אבחונים כאלה בזמן על מנת להשיג להם כמה שיותר עזרה מקצועית. מכון תושייה עוסק בכך כבר עשרים שנה ומציע אבחונים מדויקים לכולם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here