קרדיט צילום: דוברות כללית

חדש בכרמיאל! אולטרסאונד פרקי ירכיים לתינוקות

"אולטרסאונד פרקי ירכיים היא בדיקה קצרה, אינה פולשנית או כואבת וללא צורך בהכנה מיוחדת.

בדיקה זו נחשבת לכלי חשוב באבחון גדילה לא תקינה בקרב תינוקות. היא מבוצעת באמצעות גלי קול, במטרה לזהות מוקדם בעיות התפתחות הירכיים ולאפשר טיפול מהיר ויעיל של הבעיה.

ניתן לבצע את בדיקת האולטרסאונד כבר בגיל שבועיים אך הגיל המומלץ הוא החל מגיל 6 שבועות עד חמישה חודשים, כשהזמן האידיאלי לבדיקה הוא בטווח גילאים 4-6 שבועות. כיום הבדיקה מיועדת לכלל התינוקות אך עד לא מזמן הבדיקה הייתה מומלצת לילודים עם גורמי סיכון כגון: לידת תאומים, ילד ראשון, לידה במנח עכוז, גנטיקה ולידה בניתוח קיסרי, לידה טראומטית למשל, שבר עצם הבריח ויתר מי שפיר" מסביר ד"ר ג'ואברה בכר מומחה באורתופדיה, אורתופדיה ילדים ואורתופדיה כירורגית בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ואורתופד בכיר בבית חולים כרמל מקבוצת כללית.

בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ניתן לבצע את הבדיקה במספר מכונים ברחבי המחוז: נהריה, עכו, זבולון ולין וכעת מטופלי כללית בכרמיאל, לא צריכים להגיע לעיר הסמוכה על מנת לבצע Us  פרקי ירכיים. החל מהחודש ניתן לבצע את הבדיקה במרפאת כללית כרמיאל יועצת.

ד"ר בכר ג'ואברה מבצע את הבדיקה הקלינית לתינוק ואת האולטרסאונד, בסיוע של טכנאי הרנטגן בכללית כרמיאל, מג'יד סכראן וכאמלה פארס. התוצאות ניתנות במקום. תיאום תור דרך *2700

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here