קרדיט: shutterstock

אם פעם ניתוחים פלסטיים היו סוד כמוס בהחלט, כיום נדמה שכולם עושים אותם – החל מצעירים ועד מבוגרים. מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים מנתח או מנתחת – ועל מה חייבים להקפיד לכל אורך התהליך? (תוכן ממומן על ידי ישראכרט)

כמה אנשים אתם מכירים שעברו ניתוח פלסטי? אם בעבר היה מדובר בתופעה נדירה מאוד, ורק אנשים מעטים עברו את התהליך, ועוד פחות מכך – דיברו עליו, הרי שבשנים האחרונות, הפופולריות של ניתוחים פלסטיים עלתה משמעותית. הניתוחים עצמם השתכללו, יותר ויותר, קליניקות מציעות אותם למטופלים, ומעבר לכך – גם הפתיחות לנושא עלתה, עם שלל ידוענים שמתראיינים בשמחה על הניתוחים והטיפולים האסתטיים שעברו.

תהליך זה הביא לכך שכיום, הניתוחים הפלסטיים נפוצים גם בשכבות גיל שונות – לצד אנשים מבוגרים שעורכים ניתוחים להצערת מראה הפנים, למשל, ישנם גם לא מעט צעירים שמעוניינים לשנות פרט כלשהו במראה שלהם – כגון האף, השפתיים או החזה. 

השיקולים לפני החלטה לבצע ניתוח פלסטי

אך למרות השינויים הללו, ההחלטה לעבור ניתוח פלסטי עדיין אינה פשוטה לרוב האנשים, והיא מתקבלת הרבה פעמים רק לאחר תקופה של התלבטות ושקילת האופציות אשר עומדות על הפרק. גם אם הניתוחים הפלסטיים נהפכו לעניין שבשגרה, עדיין מדובר בניתוח לכל דבר – כלומר, פעולה חודרנית שכרוכה בסיכונים, שכיחים יותר ופחות, ולא פעם גם בתופעות לוואי לאחר הניתוח.

שיקולים חשובים נוספים שיש להתייחס אליהם הם זמן ההחלמה לאחר הניתוח, שיכול להיות ימים ספורים בלבד, אך גם שבועות ואף יותר, עד לקבלת התוצאה הרצויה; וכמובן – מחיר הניתוח הפלסטי. כיום, עלות הניתוחים נעה בין אלפי שקלים לעשרות אלפים – סכומים גבוהים במיוחד. 

קרדיט: shutterstock

לעתים ניתן לקבל החזר מקופת החולים או מחברת הביטוח, אם אפשר להוכיח צורך רפואי בניתוח; אך במקרים רבים אחרים, המטופלים נדרשים לממן בעצמם את הניתוח. מאחר שלא כולם מחזיקים בחיסכון נזיל של עשרות אלפי שקלים, אחת האפשרויות העומדות בפניהם כדי לעשות זאת, היא להיעזר בהלוואה ללא ערבים* – במידה ובחרתם באופציה זו, זכרו לבחון באחריות פרמטרים כגון: ריביות, הגוף המלווה, ותנאי השירות. 

בחירת הרופא ומקום הניתוח

כמו בכל ניתוח, גם בניתוח פלסטי יש משמעות רבה למיומנות, לניסיון ולכישורים של הרופא או הרופאה המבצעים אותו, וגם למרכז הרפואי בו הוא נערך. ובדיוק מאחר שכיום קיימים כל כך הרבה גופים העוסקים ברפואה פלסטית – חשוב מאוד להקדיש זמן ומאמץ לבחירה מושכלת. נסו להתייעץ עם חברים ומכרים שעברו ניתוח מהסוג בו אתם מעוניינים, ואם אתם פונים לרופאה או מרפאה מסוימת, בקשו פרטי קשר של מטופלים – כדי לשמוע ישירות האם הם שבעי רצון מההליך הניתוחי ומהתוצאות שלו, לאורך זמן. 

בנוסף, כדאי להגיע לפגישה עם הרופאים כשאתם מוכנים – לאחר שהכנתם בבית רשימה של שאלות על כל מה שתרצו לדעת: ההכנות לניתוח, מה קורה בניתוח עצמו, מה הסיכונים הקיימים, מה תופעות הלוואי והשכיחות שלהן. יתרה מזאת, זו גם ההזדמנות לפגוש את הרופא המרדים, שיסביר לכם על הליך ההרדמה בניתוח שלכם. שאלו את עצמכם – האם קיבלתם תשובות מקיפות לכל שאלה, והאם אתם מרגישים שאתם בידיים טובות. כמו כן, ודאו כי המרכז הרפואי מצויד כראוי לטפל גם במקרים של סיבוכים, אפילו אם הם נדירים.

קרדיט: shutterstock

לפני הניתוח ואחריו

לפני כל ניתוח, יש לבצע הכנות מסוימות – למשל, בדיקות דם, הימנעות ממאכלים מסוימים, צום מוחלט ועוד. ודאו שאתם מקבלים את כל המידע על ההכנות, והקפידו לעקוב אחרי ההוראות – שכן הדבר קריטי להשגת תוצאה מוצלח בניתוח ולשמירה על בריאותכם בתהליך. בנוסף, גם לאחר הניתוח יש לרוב הנחיות מיוחדות, כגון הימנעות ממאמץ, אי חשיפה לשמש ועוד. שמירה על הנחיות אלה חיונית על מנת שגופכם יחלים כראוי מהניתוח, וכדי שתוכלו להיות מרוצים מהתוצאות. 

בשורה התחתונה, ניתוח פלסטי אמנם נפוץ היום הרבה יותר מבעבר – אך צריך לזכור כי עדיין מדובר בניתוח לכל דבר. לכן, יש צורך לברור היטב את המנתח או המנתחת וכן את המרכז הרפואי בו תתבצע הפרוצדורה. לא פחות חשוב מכך – להקפיד על ההנחיות לפני הניתוח ולאחריו, כדי לשמור על הבריאות – ועל התוצאות. 

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here