תלמידה מקריית שמונה שבה לעיר ונותרה ללא מסגרת במשך חודש, לאחר פניית נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה נמצא פתרון
תושבת קריית שמונה, אמה של תלמידת כיתה ז׳ על הרצף האוטיסטי, פנתה לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה לאחר שבתה לא שובצה לכיתת תקשורת במשך כחודש מיום חזרתה לעיר * לאחר פניית הנציבות למשרד החינוך ולעיריית קריית שמונה נמצא פתרון מהיר, והילדה חזרה לספסל הלימודים
מאז חזרתן של משפחות מקריית שמונה לבתיהן אחרי שנה וחצי של פינוי, הורים רבים נתקלים בקשיים בשיבוץ ילדיהם למסגרות החינוך, כשהמערכת מתקשה לספק את הצרכים המורכבים שנוצרו בעקבות השיבה. עבור הורים לילדים עם צרכים מיוחדים, שהשיבוץ שלהם דורש מסגרות מותאמות, ההתמודדות הופכת מאתגרת במיוחד ולעיתים מתעכבת אף יותר. כך קרה גם לתושבת העיר, אם לתלמידת כיתה ז׳ על הרצף האוטיסטי, שנאלצה לראות את בתה ממתינה בבית במשך למעלה מחודש, ללא מסגרת חינוכית.
התלמידה, אשר לומדת במסגרת של כיתת תקשורת לתלמידים על הרצף האוטיסטי, פונתה עם משפחתה מקריית שמונה לחיפה עם פרוץ המלחמה, ובשובה לקריית שמונה ציפתה להשתלב מחדש בלימודים – זאת בדומה לחבריה שסיימו עמה את כיתה ו׳.
לטענת האם, חרף המאמצים שנעשו על ידה להשלים את הדרישות הבירוקרטיות מול הנהלת המוסד החינוכי, המשך הלימודים של בתה שוב ושוב התעכב בטענה להיעדר מסמכים, והילדה נותרה ללא מענה חינוכי במשך למעלה מחודש ימים.
לאחר שפניותיה למוסד החינוכי לא הובילו לפתרון, פנתה האם בשבוע שעבר לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה, המסייעת בפתרון בעיות מול גופים ציבוריים שונים בישראל. בנציבות טיפלו בפנייה בדחיפות, יצרו קשר עם משרד החינוך ועיריית קריית שמונה – וכבר למחרת האם עודכנה כי בתה התקבלה סוף סוף ללימודים בבית ספר שיש בו כיתה מתאימה.
עו"ד יונתן מרקוביץ, מנהל אגף בכיר בנציבות תלונות הציבור:
"אנו שמחים על כך שפנייתה של האם טופלה והביאה לפתרון מהיר מול הגורמים הרלוונטיים. הנציבות עומדת לרשות הציבור ופועלת לוודא שכל תושב בישראל מקבל את המענה לו הוא זכאי. בימים אלו, כאשר תושבים רבים שבים לבתיהם לאחר תקופת פינוי ממושכת ומתמודדים עם קשיים במימוש זכויותיהם, הנציבות עומדת לצד התושבים ועושה ככל שביכולתה כדי להביא לפתרון של סוגיות שונות מול כלל הגופים הציבוריים בישראל, ואנו מזמינים את הציבור לפנות אלינו כאשר המענה מהגופים הציבוריים אינו מספק".
נתקלתם בקושי מול גוף ציבורי בישראל? נציבות תלונות הציבור כאן בשבילכם.
להגשת תלונה מקוונת באתר מבקר המדינה: https://complaint.mevaker.gov.il