קרדיט: pexels

כיום כבר כולם מודעים לנזקי השמש, יחד עם זאת (ולמרות זאת), לא כולם פועלים על מנת להישמר מהם בצורה המקסימאלית.
בכדי שתוכלו לשמור על בריאותיכם ובשביל לאפשר לכם להגן על עצמכם בצורה הטובה ביותר מפני נזקיה השונים להלן מספר טיפים ישימים אשר יכולים לסייע לכם במטרה:

להקפיד להשתמש בקרם הגנה (ולא רק בקיץ)
קיימת חשיבות גבוהה להתמרח בקרם הגנה עם מקדם הגנה של 30 ומעלה. יש למרוח את הקרם בצורה נדיבה על כל חלק של עור אשר חשוף לשמש. יש להשתמש בקרם הגנה ייעודי לגוף כמו גם קרם הגנה לפנים. ההמלצה היא לחזור ולהשתמש בקרם בכל פרק זמן של שעתיים ובמידה ואתם נמצאים בים או בבריכה כדאי אף למרוח קרם הגנה בתדירות גבוהה יותר.

נסו להישאר כמה שיותר בצל
מומלץ להגביל את הזמן בו אתם נמצאים באור שמש ישיר, במיוחד בין 10 בבוקר ל-4 אחר הצהריים כאשר בשעות אלו קרני השמש הינן חזקות ביותר.

לבשו ביגוד מגן (ולא לשכוח כובע על הראש ומשקפי שמש)
אומנם בחום הארץ הישראלי קצת קשה ללבוש בגדים ארוכים מבלי להזיע. יחד עם זאת, מי שרוצה להישמר בצורה האופטימאלית מפני קרני השמש ההמלצה היא שידאג ללבוש בגדים קלים אשר מכסים את הידיים והרגליים.  כמובן, שלא לשכוח כובע על הראש (ורצוי רחב שוליים), כמו גם משקפי שמש אשר בכוחם להגן על העיניים והפנים מפני קרני השמש.

הקפידו על שתייה מרובה של מים
אחד מהסיכונים של שהייה בשמש באה לידי ביטוי בהתייבשות ולכן, חשוב להקפיד ולשתות כמויות גדולות של מים ובעיקר בזמן שאתם שוהים בחות.

שימו דגש גם על לחות לשפתיים
השמש מסכנת גם את השפתיים שלנו ולכן, חשוב מאוד להשתמש בשפתון אשר מכיל SPF בכדי להגן עליהן בצורה המקסימאלית מפני נזקי השמש.

זכרו שהשמש עלולה להזיק גם בימים מעוננים
גם אם השמים מעוננים ואתם לא באמת מבחינים בקרני השמש, זה לא אומר שהיא לא גורמת לכם נזק. חשוב להקפיד ולהשתמש בקרם הגנה ולעשות שימוש באמצעי הגנה אחרים מפני השמש גם בימים כאלו.

הקפידו לבדוק את העור
זכרו שלא תמיד פשוט לזהות את נזקי השמש ולכן, קיימת חשיבות גבוהה להקפיד ולבדוק את העור בכל תקופת זמן ולהיות ערים לשינויים שונים על גביו כמו, שומות חדשות ועוד.. אם הבחנתם בשינוי שכזה יש למהר ולהיבדק אצל רופא עור.

הגנו במיוחד על תינוקות וילדים
יש לזכור כי עור הילדים הינו רגיש יותר לשמש ולכן, עליהם חשוב להגן אף יותר – וכמובן, להשתמש באמצעי הגנה ייעודיים ובקרמים המיועדים באופן פרטני לעורם הרגיש. יש להקפיד ולהרחיק תינוקות מתחת לגיל חצי שנה מאור שמש ישיר.

נסו להימנע מחשיפה לשמש
בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר להגן על עצמכם מפני קרני השמש היא לנסות ולהימנע מחשיפה ישירה לשמש ככל שעולה הדבר. לכן, אם אתם לא חייבים להיות בשמש, אז אל תהיו שם. כמובן, שקשה להימנע מהשמש באופן מוחלט, אבל

לסיכום, השמש טומנת בחובה לא מעט סיכונים והיא עלולה לגרום נזקים בריאותיים שונים.  לכן, קיימת חשיבות גבוהה קודם כל להיות מודעים לנזקיה הרבים – ולא להסתובב בתחושה של "לי זה לא יקרה", כי העור זוכר, ולעיתים הנזקים הם לא מידיים אלא יכולה לחלוף תקופת זמן ארוכה עד שתבחינו בהם. מעבר לכך, דאגו לנקוט בכל אמצעי הזהירות וההגנה וזאת גם בימים מעוננים – כאשר, פעולות אלו יסייעו לכם לשמור על עצמכם ועל בריאותכם מפני נזקי השמש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here