קרדיט צילום: 'מלאכת ידיים'

30 הורים וילדים השתתפו בפעילות ליום המשפחה במורד הירדן, סמוך לקיבוץ בית זרע, במסגרת קורס 'מלאכות קדומות בנחל', פרי יוזמת 'שומרי הנחל'- תכנית הדגל הקהילתית-חינוכית של רשות ניקוז ונחלים כינרת, המתקיים בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, 'מלאכת ידיים', מוזיאון התרבות הירמוכית והפורום הישראלי לארכיאולוגיה ניסויית.

הקורס שהחל בנובמבר, בצל הלחימה, מאפשר לאבות ולאימהות, חלקם משרתים במילואים, להגיע עם ילדם מדי חודש למפגש מיוחד בטבע, באזורים בטוחים, בכל פעם בנקודה שונה לאורך מורד הירדן ולצד מעיינות בדרום הגולן. הקורס פותח צוהר אל העבר הקדום, ומזמין חיבור עמוק בין ההורים לילדיהם, ובינם לבין הסביבה.

במהלך המפגשים בהנחיית מאיה שרגא איילי וזוהר לבנון מ'מלאכת ידיים', לומדים מלאכות קדומות מחומרים טבעיים- קליעה, הכנת כלים מאדמה, שזירת חבלים, כמו גם שירה, משחקים וסיפורים, התבוננות וחקירה, זיהוי וליקוט צמחי בר למאכל, היכרות עם בעלי החיים, ניקיון מרחב הנחל ועוד.

אבישי עוז (40) מקיבוץ בית זרע, משרת במילואים כמפקד כיתת כוננות בקיבוץ ומשתתף בקורס עם בנו גיא (6): "קורס 'מלאכות קדומות בנחל' להורה ולילד, אליו אני מגיע מדי חודש עם בני גיא, מעניק לשנינו זמן איכות, שהפך לחיוני עוד יותר בתקופה זו. ללא טלפונים ניידים והרחק מהסחות הדעת הטכנולוגיות, אני זוכה לראות את גיא עובר תהליך של פיתוח מודעות גבוהה וסקרנות לסביבה ולבעלי החיים, ושנינו לוקחים חלק פעיל בפעילויות המגוונות".

נטלי זאבי, אגף חינוך וקהילה ברשות ניקוז ונחלים כינרת: "אנו רואים בגרעין המשפחתי חשיבות גדולה להעצמה קהילתית אזורית. בחרנו להקים קבוצות אזוריות, סביב מורד הירדן וסביב מעיינות דרום הגולן, של הורים וילדים, כדי לחזק את הקשר בין המשפחה לבין הטבע המקומי. מרגש לראות את החוסן הקהילתי שחיבור בין אנשים לסביבה מביא. המשפחות הופכות ממפגש למפגש לגרעין קרוב עם מכנה משותף של היכרות מעמיקה ואכפתיות לסביבה, אותה אנו מתמירים לעשייה משותפת שלהם עבור הקהילות והנחל".

יום המשפחה הוא רק נדבך אחד בפסיפס רחב יותר של עשייה חינוכית קהילתית של תכנית 'שומרי הנחל', המנוהלת על ידי המשרד להגנת הסביבה ורשויות ניקוז ונחלים, ושותפים בה רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע וגופים נוספים. בתוכנית מאמצות קהילות קטעי נחל בקרבת מקום מגוריהן, שוהות בו, לומדות ועורכות מחקרים, ומקיימות פעולות לשיקום הנחל ופעולות הסברה.

קרדיט צילום: 'מלאכת ידיים'
קרדיט צילום: 'מלאכת ידיים'

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here